Friday, December 26, 2008

26 Disember 2007 - Tsunami

Salam sume.....

erm ms post ni dipublished kan pd tanggal 26/12/08 actually adelah genap hari tsunami melanda acehh kann? huh~~~bile diingatkn saat itu...aku sdg bergembira bsama kakak2 ku...

Masa tuuu~~aku masih blajo di upm..kedua2 kakak aku ruby & mama-kyra-kyrin dtg ke kolej 12 [UPM] sgb PATI [Pendatang Tanpa Ijin]..aduhh pakkk..ampunin gue..hiks...selamba jer aku sludup 2 org kakak aku lepak kat UPM ms tu..adoiyaaa :'0 hiks....aku rs masa tuu dorg saje dtg melawat aku @ nak amek aku blk kg @ br je anto aku dr kmpg ke kolej..haa camtu aar beh kurg...

Masa tuu ~~ kitorang dok suka ria jee foye2 skitar bangi-kajang kot..aku pon da lupo gitu...Almaklumle mase tu kan bujang2 blake :'D...26 tu sehari pas kismes kakak aku pon plg ke kmpg...tau2 jek da masuk brite ckp ade gempa bumi kat aceh..pastu ade ombak besau mnyapu bersih bumi aceh itu & ramai yg tkorban..

Masa tuu ~~ aku wat dunno jekk..dlm hati aku kate "alaa relax laa..endon da bese daahh gempa2 bumi ni..oke punye..." ceaawah!! mau rase nk trajang diri sndiri pas aku tgk dlm paper..berbelas ribu penduduk aceh kehilangan nyawa masa tu...Plus, beberapa ngra turut terjejas akibat ombak tsunami tuu...termasuk negaraku yg terchenta..:'(..sob sob sob...

Masa tuu ~~ baru aku tsedar yg kejadian kali tu bknnye kecik...lebih mnyayatkan hati bile tgk mayat bergelimpangan tersadai di tepi laut..di pukul ombak (T_T) sedihnyee...bygkan laa btape sadissnye sedara mara dorg..smpai mayat pon dah mcm...uuuu~~~x sampai ati nk sebut..rase ngilu & ngeri sgt bile flashback balek gamba2 masa tu kann...

Sekarang...bumi aceh masih lg TERkesan dgn kjadian itam tsebut...mari sedekahkan Al-Fatihah pd mereka yg telah pergi...Dan mari kite berdoa smoga Malaysia tercinta dijauhi dr malapetakan sepeti ini...Aminnnn

-Ciare B-

1 comment:

  1. 2la kan, orang cakap selagi xkene kat diri sendiri memang xkan tau, tapiiii, mintak jauhla sume 2, amiiin

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha