Tuesday, February 10, 2009

Movie Review: A moment to remember

Movie review pilihan ciare arini adelah sebuah cite korea bertajuk "A moment to remember"


A moment to remember

korg penah tgk x cite ni? cite ni dah lama dah. dlm thn 2004. tp 1st time aku tgk cite ni ms thn 2005 kat upm. bese lah zmn2 blajo dulu, kalo borink kitorg suke la psg cite wyg camni. sewa cd byk2 pastuh tgk ramai2 (bleh muat 10 org 1 katil, camne susunannye korg pikir la sndirik. haha) tutup lampu biyo gelap gulitas. tiap org plak msti ade bwk bantal la slimut la. korg ingt ni nak tido ke??? ni nk tgk cite laaa :'D hoho. em sonoknye ms tu. sgt enjoy.

erm berbalik pd movie review arini adelah sbuah crite korea yg plg sedih aku penah tgk. tahap kesedihan tiap org tuh berlainan. tp pd aku, inilah cite korea yg plg sedis. hukhuk. mengisahkan ttg 1 psgn yg bercinta & ade mcm2 dugaan bcoz ayah pempuan tu xstuju. then bile dah restu dpt kawen ade plak dugaan laen. heroin cite ni ade pnyakit yg xde ubatnye. iaitu alzheimer. (tulke camni ejanye aku pon xtau ;n pepandai la korg search wikipedia. haha) mmg sgt sedih ms ni. baru je nk bhgia pas kawen, skali dia dpt tau ade pnyakit ni. korg tau ke alzheimer tuh ape?? itu adelah pnyakit ilang ingatan. tp dia akan ilang ingatan sikit demi sikit. dia akn lupakan 1 demi 1 perkara. mula2 lupa tarikh, pastu lupa nk beli ape bile smpai kedai, lupa jln balek rumah, dan plg dasyat, lupa diri dia dah kawen. dia xkenal suami dia. dan dlm ingatan dia cuma ade ex-bf dia. kirenya memori terbaru adelah yg plg cpt dilupa. (bhgn yg diitalickan adelah siriyes sgt sedis. tiap part tuh aku nangis T_T)

korg bygkanlah ape perasaan suami dia ms tuh?? sgt sedih. tp dia ttp setia. husband dia siap tampal nota kat dinding satu umah (alaa ketas nota kecik yg ade mcm pelekat tuh). mcm2 la note dia buat. tp bini dia ttp lupa. haa td aku ckp alzheimer ni pnyakit xde ubatnye kan? actually pesakit yg mghidap alzheimei akn mngalami tekanan mental sbb fikiran dia bercelaru. dia keliru. dan otak dia akn mati dulu dr bdn dia. (ini fakta dlm cite ni, bkn aku yg cipta. hoho)

kisah selanjutnye sila dptkan CD/DVD di kedai berhampiran. sape nk dr aku?? RM5 per DVD. haha.






6 comments:

  1. ^^muniiii^^ mumu..kamu siriyes kah??hihi tetiba aku jd tokeh cetak rompak plak.waduss.bhaya nih ;p tui ke mau ni??ehh tp bkn ko ade tgk ke skali ngn kitorg ramai2 dulu.aku rs kite tgk cite ni kt blk dd :)

    ReplyDelete
  2. cite ni sedey :''''''(
    air hidung meleleh

    sedey sgt bile org yg kite sayang lupe memori pasal kite uhuk

    -dudu-

    ReplyDelete
  3. ^^dudu^^ {terkesima membaca komen dudu}

    yup..its true T_T

    ReplyDelete
  4. eh ade ke aku mase kejadian itu? ade ke? mcm xde la.. huhu

    ciare~~ aku seyes ni. nnt ko kirim kat dd ya. hehe

    ReplyDelete
  5. ^^muniiii^^ ohhh sgt siriyes yek?? huu camne nk jmpe dd? nti aku mikirin camne ehh ;n

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha