Saturday, March 28, 2009

Cita2 ^_-

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum ^____^

Walaupun arini terpaksa mengerah keringat (watta??) utk berkerja, namun aku paksa2kan jugak diri aku utk ceria2. haishhh. kalo ikutkan ati mau aku nangis smpi wujud sungai kat presint 14 tuh. h0h0. mana taknya, patotnyew waktu2 berkualiti ujung mggu g bersantai dan menenangkan pikiran. ini, asik hadappppp laaa codings mcm tahap baca buku komik. pastu bila ade error menangis, bila error is fixed bleh ketawa berdekah2. Bukankah keje seorg pembuat koding (mcm pbuat roti plak kedengarannye. haha) saling tak tumpah mcm seorg pembaca komik. Ade pelbagai mimik2 muka boleh dihasilkan ketika berkoding2an. Sumpah. Tak tipu. Jadi, kalo sape2 yg bercita2 nk jadi penulis komik bleh arr wat koding cam haku ni. And aku plak amek aleh keje ko sbg pembuat buku komik. waakakakakaka :'D

Okay Okay aku tahu. Cara aku tulis belog ni pon dah serupa org hilang akal kan. Mula kat lain abes plak kat lain. Selalu takde kena mengena. Tp takpe lah. Sbb tulih belog aku tak payah fokus2 depan skrin laptop anggaran 10cm kot sbb nak mengerah keringat. Tp dgn menulis belog aku bleh menaip sejauh yg mungkin dari papan kekunci (boleh ke??) dan boleh pandang2 kiri kanan atau terintai2 waktu ada mamat ensem lalu. haha. tipu je. mana ada mamat ensem kat sini. kalo ada, tentu aku tak bertunang dgn tunang aku. haha. mcm tunang aku ensem jek. raut wajah mcm...er....mana bleh aibkan suami (erk??). hehe. berlatih siap2 =P

Hehe kan dah ckp. mula lah melalut sana sini. Aku nk cite ape eh td?? jap eh nk pikir..

.
.
.
.
.
masih



berpikir
.
.
.
Erm tetap xhingat. Haha. padahal nmpk sangat nk cite psl cita2 kan?? ko tak nampak ke tajuk kat atas tuh ciare??? aku lempang ko 3 dasss kang. hikhik. Actually cume nk crita psl cita2 yg penah aku cita2 kan suatu masa dahulu.

polis (sbb ade pistol so leh tembak sape2 yg aku tak suke), nurse (sbb dulu2 nurse pkai skirt cekcii arr..lawooo..hakhak), pramugari (tpengaruh ngn cite jepun), cikgu (sbb cikgu aku byk garang, so aku nk jd cikgu yg lg garang dr cikgu aku. ala2 nk bls dendam lah bukan. ni kes xckp kasih syg dgn cikgu la kaedahnye ni.hikhik), setiausaha (sbb bleh melawo then bos slalu blanje. aik??), superwoman (no komen), ahli forensik (aku penakot tp mcm suke sbb aku slalu ikot mak aku g umah org meninggal then tgk proses2 org mandi mayat smpai kafankan. ke kubur aku xbrani. hihi), penyanyi (sbb slalu prasan suara sedap ms nyanyi dlm jamban. mybe sbb ade pantulan bunyi. tp aku xteruskan cita2 aku sbb aku tau sore aku xsedap. haha), peguam (sbb bleh pkai jubah ngn rambut kerinting palsu kaler putih.), dannnn mcm2 lagi :D

Seeeeee keje aku cita2kan dulu mmg bukan sbb nk berkerja tp sbb pakaiannye ke, environment nye ke..hahaha. gila! So kesimpulannye, keje ape pon, xde yg mudah dlm dunia ni. bersyukur aja dgn apa yg ada :)


Love; Ciare =)


No comments:

Post a Comment

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha