Thursday, May 21, 2009

49999 atau 50000. apa bezanya?

Sgt sedih ketika ini T______T. (sila fokus gamba)
Okay kalo sebijik keta tuh ko beli dgn hasil titik peluh ko, ko pasti akan bersedih bila mileage dia mencapai 50000km T______T.

kerana skrg kereta tuh 100% di bwh tgjawab ko. warranty year selama 2 thn dah abes. after this, anything happen, pengeluar kereta xkan bertgjawab dah. it's all up to you lah. kalo cermin xbleh trun naik otomatik, kena baik sendiri. kalo water pump leaking, kena baik sendiri. kalo whatevarr terjadi, dorg xkan lg bg free sparepart. uuuu T_____T.

mujur ada MK ku syg ^__- kau lah mekanik pujaanku. cewahh. (padahal nk bodek nih. kahkahkah)

Haishhh aku rasa macam baru 2-3 bulan aku beli WQG**** aku tuh. owh sayangnya kpd beliau. tapi sian keta tuh sbb bertuankan org yg mcm aku. tau drive aja. psl penjagaan kereta satu haprak aku x tau. kekadang, kalo takat calar2 sikit tuh aku wat bodo aja, tp slalu ada suara2 berikut yg TERover amek berat pasal beliau:

"EHHH ni calar kat pintu ni bila dpt ni??" -- ehh tak pasan pon

"
yang ni mesti bukak pintu kasar x tgk tiang. kan dah bertanda!" -- erkk. baru ada ek??;n
"angin tayar okay x? check kempis ke tak." -- nti lah org check
"heat meter tuh kena tgk selalu. kalo lebih 3 bar brenti keta" -- heat meter yg mana satu ehh?? sambil wat muke cam sotong nak kena belasah. hahaha sbb aku slalu kompius ngn yg rpm ke apetah namanya.
"mileage dah bape yang? kena servis dah tu" -- eh dah tlebih 1000km dah. lupe nk servis =P
"ya allah kotornyaaa keta ni. anto lah cuciii" -- malas lahhh. ehh tp luar je kotor. kat dlm tiptop kemas okay. cume ada abuk sket. lalalalalaa~~

iklan di atas disponsor oleh ASTRO dan STREAMYX. hihi. tipu lagik. kahkahkah. gelak guling2 smpai masuk longkang =D

Utk pengetahuan korg, perbualan di atas mestilah antara aku ngn MK. (turqoise=MK; pink=aku) ish susah jgk bila ada org yg terlalu sygkan kereta lebih dari bini (berani lah dia syg kereta lebih dr sayang aku. dushhh dushhh dushhh ;n). Segala mak nenek pasal keta dia check. kalo dia lebihkan kereta siap lah aku calar keta dia ngn syiling 50sen nti. HAKHAKHAK. naseb naseb dpt bini jeles cam haku ;) ada ciri ciri queen control a.k.a QC tak? lariiiiiiiii~~~...

erm begitu lah situasinya antara aku, MK dan vro0m vr0om =D. tak kesah lah keta aku ke keta dia ke, bg dia sama rata. kekadang tuh keta dia pon dia wat xlayan tp keta aku dia nk take over ambik alih kuasa pulak. amboi! hehe. tp xpelah, nak hrpkan aku ni take care blackbaby aku tuh, xtau lah zaman bila. so aku bg can arr MK jaga dia. hihi. aku nih syg keta kat molot aja. tp tak reti jaga. kalo berdebu dah 2 inci pon aku gile pemalas nak anto basoh. Syg, blackbaby dah berdebu 1 inci setengah. sabtu ni cukup lah 2 inci. nti tlg basoh eh. depan umah kita kan ada paip. hahahahahaha :))

Xoxo;
Ciare =)

7 comments:

  1. ciare biar betikk :o

    kereta aku yg dah berumur 4 tahun lebih, km die 50,000++ ;P

    ReplyDelete
  2. ni btl2 woman driver
    mls amek tau ek
    ade scratch pn x pasan ha..haahhaaa

    ReplyDelete
  3. keta aku dah 2 tahun, baru 25000km :D
    wah akan senasib ngan keta dd, hehehe.

    ReplyDelete
  4. ^^Dd^^Mun-e^^ HOHOHO. tuh lah psl. haishh..cepat beno 50000km nye..itu pon keta penah tak bgerak 3 bulan sbb accident..kalo tak accident tuh, knfem dah abes 3 bulan lepas..huhu..lesen aku pon masih P lagik tau..tererkan sudah 50000 mileage nya =D hiks.. mana taknya..sehari travel 80km..dok pncak jalil pon mile dlm 75km jgk..stil jauh..pastu bulan ni jer balik kg 3x..sekali balek dlm 700-800km..hah ko kira lah sendiri =P

    ^^Neeza^^ tuh lah pasal kak..MK slalu marah kata kite xsyg keta..nak merajuk lah T___T hehe

    ReplyDelete
  5. sama lah kita
    kete kita adalah kete angkat tunang
    atau pun suami tak lama lagi
    kita ni tahu guna saja
    servis, basuh smua
    tanggungjawab dia
    hahahaahahah

    ReplyDelete
  6. bestnye kamu ade y take care psl kete..kite sume kn buat sndr=(

    ReplyDelete
  7. ^^Dayu^^ haha keta pon kita masukkan dlm list tgjwb dia. hehe. betui2 =D

    ^^yani^^ alaaa yani.paktam jauh camne nk takecare keta kamu...hiks.lgpon MK kan mekanik. tuh terlebih caring tuh T____T

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha