Tuesday, May 12, 2009

Mula Bercuti

Aku mau berblog. malah, rindukan mau berceloteh di sini. tapi tah napa rasa tekanan macam berada dalam periuk tekanan ataupun bedak tekanan (pressed powder lah ;n). hehe. erm tadi mungkin rasa macam takde mood takde idea but once udah menekan button new post kat dashboard maka taip jelah apa aku nak taip.

entri ini tiada point2 penting makan kamu kamu dan kamu tak perlu mencari isi pentingnya. hanya ada dua pilihan iaitu:
#1 baca dan terus membaca tanpa skip
#2 tak payah baca lalu boleh blah dari blog ini (T_T eer bahasa agak kasar. sekian hrp maklum)

Malam tadi secara rasminya kami (aku, kakak dan cousin) selamat menduduki rumah baru kami (aku dan tunang) di Tmn Puncak Jalil. Err napa duduk awal sgt?? kalo ko baca entri ni dari bulan lepas insyaAllah tau jawapannya. sesungguhnya aku adalah tak rajen mau mengexplain segalanya di sini.

So for the time being, kami bertiga dulu duduk kat umah baru ni. dan Alhamdulillah semuanya selamat. Jadikanlah surah Yasin dan ayat Kursi sebagai pendiding. doalah banyak sebelum masuk umah. aku ni pon takde lah berani sgt. tapi tawakal ajalah. T___T

Dan lagi 18 hari baru lah aku ngn MK bleh menetap di sinun. err to be exact, 9 June baru kembali ke Selangor setelah bercuti panjang, InsyaAllah. Aku pon dah mintak cuti. bos aku luluskan atau tidak ada aku amek pot?? aku nak cuti jugak.

Jadi secara rasminya ciare akan bercuti bermula dari 28 Mei sampai 9 June. lama ke kejap ke nak cuti jugak. I want to have a go0d rest. nak stabilkan balik diri yg dah berhempas pulas since february rasanya. Omaigod!! aku dah semakin hilang kekuatan dah ni. Jadi aku nak cuti cepat. maka boleh kawen dengan kadar segera. (???) hahahaha. gelak pulak. aku lempang kang.

Tetapi selepas bercuti panjang adalah amat sedih kerana T____________T cuti sudah tinggal sikit aja. SYG, raya nanti kita beraya di bukit jalil aja lah. tak payah balik mana2. kan dah takda cuti. hoho. erm 'Sayang, Kita balek terengganu raya tahun ni' (err yang ni dialog MK. bukan aku yg nak balek ganu) T_______T huuuuu belom apa apa dah ajak aku balek ganu. hoho. xpelah syg, as long as i'm with you ^___-

Okay sekian saja. saya mau beristirehat di surau sambil menunggu masuknya waktu asar.

nakbagitaujugak: server slow bangat, aku xbleh wat keje. so ngulor lah.

Love;
Ciare =)



10 comments:

  1. wah..raya balik ganu plokkk...hhuhuh...jarum kasi lar raya tahun ni balik perak... ann punya dah green light..balik raya umah ibu sendirikkk..hahah..keji n wat2 phsyco sket....ahhaa

    ReplyDelete
  2. wah cia..kamu sangat baek nk raya kt trg..org laen berebut nk raya kt rumah sndiri..huhuhu

    untung incik tunang

    ReplyDelete
  3. ^^Ann & Yani^^ Pembetulan sudah dilakukan. actually, itu dialog MK.bukan aku yg ajak dia raya di ganu.hoho.tp aku tak terkejut@terkujat sbb mmg dah tradisi keluarga aku, anak perempuan akan beraya di umah kg halaman suami pada raya pertama lepas kahwen..err actually bukan tradisi tp itu lah yg berlaku pd kakak2 aku.so no big deal.but me, mana2 pon tak kesah.tetap bleh balek perak sebelum abes raya ke 30..lgpon bukankah berciri2 isteri solehah jika ikot ckp suami.

    I ikot u jer sayang ^_-

    ReplyDelete
  4. wakakka...solehah n mithali taw...jgn men2 ngn dak ciare ni taw...huhuhuh...

    ReplyDelete
  5. waaa..bagusnye..ciri2 dh nmpk tu ciare...ciri2 isteri soleha..

    ReplyDelete
  6. ^^Ann^^ err xde lah mithali sgt..dlm proses nak belajar..dulu idup single mingle bleh ikot rules sendiri, ikot suka ati..tp 17 ari agi..smuanya akan berubah ^__^

    ^^DiloT^^ insyaAllah..hihi..tp rasa mcm kanak2 riang lagik. betui kaaa aku nak tawen nih??hoho

    ReplyDelete
  7. wah dan dan isteri solehah!huhuhu tp betol la..dah name isteri kan..kene la ikot ckp suami..kalau x nk ikot ckp sape lagi..hehhehehe

    wah dah bersuami isteri kamoooo=p

    still teringat lagi ms tt kt s.alam tu..1st time jumpe cia..pastu k.shima lak ckp nk kenen2 kn ngan kerol..pastu yani still ingt k.shima gurau2 je..

    last!kamoooo nk kawen dah..wah whats the miracle=)

    ReplyDelete
  8. dh buat kertas undi blk raya mana lum? hahaha..gilir2lah..baru adil..kuikuikui..

    ReplyDelete
  9. wahh..nk plan nk raye mane daa....sng da..x ya rebut2....

    ReplyDelete
  10. ^^Yani^^ tuh la psl yani. MK tuh laju aje ngorat i..kahkah..skali jumpa trus ajak dating..hakhak...sgt berani..well he's the brave type..kahkah mcm iklan mawi pulok =P erm anyway itulah JODOH namanya..kalo baru jumpa sebulan pon bila sudah sampai jodohnya, semuanya adalah tidak mustahil :>

    ^^Dee^^ hehe xyah undi dah..mmg dah rncg 1st raya kat umah suami..^_-

    ^^Princess_N^^ hihi...betol lah..apa2 pon pastikan sume things clear before kawen..gadoh before kawen ckup2 dulu..nti pas kawen sumanya dah nyata dan saling paham =P insyaAllah

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha