Thursday, June 11, 2009

Makan Makan 4 hari 4 malam

Owh no komen. sepatutnya 2 ari jer lah kan sempena majlis nikah & majlis bersanding. tp last2 menet jadi 4 ari 4 malam. hah ambek ko! yg pntg aku tak bersalah. itu semua atas pengelolaan org lain. pengantin tak tau cite apa2 pon. tau2 aja sampai kat kmpg makcik2 pakcik2 dah rancang buat majlis 4 ari berturut2. err bukan 4 ari 4 mlm. tipu aje. cuma 4 HARI. malam tido dgn nyenyak sekali. tp bakal pengantin tipu arr kalo nyenyak meh aku lempang sikit.

Hari pertama, khamis 28 Mei:
Ari yang aku sampai dr KL. aritu sempat lg aku membeli kemudian belah kat sekitar ipoh tu. haha. shopping last minit. ada sikit2 lagi tak beli. So lebih kurg pukul 1.30pm jugak aku baru smpai kg. 2 benda aku plg nk tgk adalah PELAMIN & BILIK aku yg dah siap berhias. hehe. owh excited tau :>

Sesampai jer kat umah mak ckp ada kenduri doa selamat ptg nye. hah?? ape kes?? nape aku xtau?? huhu. kononnya tuh majlis DOA SELAMAT atau org kampung pgil majlis menggantung. bukan majlis menggantung leher sampai mati ke apa kan. tp maksudnya majlis sempena menggantung pelamin, hias bilik, langsir dan lain2 :)

Jamuannya adalah mihun goreng aja. ajak org2 masjid je. bukan ajak sekampung pon :P

Jumaat, 29 Mei pagi:
Seawal 6 pg dah bangun. mak dah berleter macam2 tak siap lagi. periuk belanga segala mak nenek la pot pet pot pet. mak mak :) i love you mak. BARU AKU TAU pagi tuh ada majlis bacaan YASIN rupanya. Ya Allah. sgt meriah pulak aku rasa majlis aku ni. smpai kak rubi kata "apsal meriah sgt kenduri ko nih??" dan aku jwb "layankan aja. org sponsor." haha. as long as org sponsor dan bdget aku tak lari i dont mind lah dorg nk wat camne pon. layankan ajaaaa :)

Maka berlangsunglah majlis bacaan yasin. then dorg buat laa air yasin utk bg aku mandi lah apa kan. mcm2 sgguh. huhu. menu majlis tu adalah MEE BANDUNG MUAR yg sgt sedap udang dan ketam bertebaran. owh nikmatnya slurpppppp. Ditambah pulak dgn pulut kuning bersama rendang siput dgn kcg panjang. WUAAAAAAAA napa sedap sgt neh?? dorg xtau ke pengantin kena diet?? ni masak sedap2 pulak. patot laaa aku kembang masa bersanding T_____T

Sabtu, 30 Mei:
Err yang ni kompom arr ada majlis kan. sempena pernikahan aku yg penuh tragis dan air mata T_____T. Menunya?? err ada bermacam2 tp masa tuh aku kan mengurungkan diri dlm bilik mogok tak nak makan akibat lambat dinikahkan. padahal laki aku (ops masa tuh masih belom jadik LAKI lagik) masa tuh dok membedal sume makanan kat luar tuh. AHAHAHAHA. MK tu mmg dia tak boleh lapo nanti lg stress. Cian MK masa tuh. Sorry sayang. U pegi blender T.K tuh smpai lumat mcm inai yg makcik2 I giling tu :P Ahh lari tajuk.

Yang aku ingat, lepas aja Tok Kadi call ckp nikah pas Asar, aku terus mtk personal asistant aku ATI (hehe) amek 2 ekor ikan keli bako. Ikan sahaja. sbb corset sgt ketat xlalu telan nasik.

Menunya: Ikan keli bako, ayam goreng berempah, gulai pisang (wajib ni menu kegemaran mak aku :P), pastu ada apa tah lagi. aku tak jenguk dapo pon.

Ahad 31 Mei:
YEayyyyy masa ni dah jadi isteri MK. dah bleh salam & cium tgn dia ^_____- (gatai!! haha) Menu ari kenduri tuh kira menu klasik @ menu kegemaran mak aku lah. Ayam masak merah, daging msk kicap, jetalah, pajeri nenas dgn apetah lagi 1. dok ingak =P

Sekian.

pesanan tak seberapa: entri arini sume adalah scheduled entri. dgn gigih okay aku menaip isi kandungan kat umah. smpai opis aku paste saja. kahkah. so kalo komen lambat di bls mohon ampun yek. keje menimbun nih.

Xoxo;
Ciare =)

7 comments:

  1. wahhh, cam banyaknye makanan di kala xleh makan, huhu....sweeet je da kawen ekk, hehe nak kawen jugak;p

    ReplyDelete
  2. ada masa kamu nak menaip kat umah
    laptop tersadai je tepi dinding kat umah tau
    dia jerit2 suruh belai dia
    langsung takde masa nak tgk dia

    4 hari majlis dia
    kita 2 hari je..
    tu pun dah letih tahap maksima dah

    ReplyDelete
  3. ^^Rose^^ erm tuh lah psl..kite pon bantai ajaaa sume mknn...tuh jadik double chin tuh T____T burok beno pngantin :(

    ^^Dayu^^ hehe. pelik jgk kan. smpat pulak menaip2 kat umah. ahh skrg boleh lah sbb xde main msk2 lagi..ada byk ms terluang.nti esok lusa dah bkerjaya di dapo bagaii xsmpat dah kot. hiks.

    alaaa kite pon majlis 2 ari jer. yg 2 ari tambahan tu totally org lain yg uruskan.kite xde tlibat scra lgsg pon. hihi

    ReplyDelete
  4. sian ko ek ciare..tp sian2 pun dh ada org pujukkan..hahaha..

    ReplyDelete
  5. ^^Dee^^ hehe tuh yg best tuh..tiap2 ari rasa nak merajuk sbb ada org pujuk ^___-

    ReplyDelete
  6. sian ciare..tp alhamdullilah semua selamat..

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha