Friday, July 24, 2009

Bagus jugak gaji masuk awal neh. rasa macam keje gomen pulak

Ish rasanya baca je tajuk entry korang dah tau apa start, isi, ending cite aku. kahkah. bagus apa? tak sia2 dulu cikgu BM suh wat sinopsis bila baca buku cerita. dia tak tau anak murid dia copy jer sinopsis kat blkg buku. lepas tu baca jer ending wat sinopsis sendiri. kahkahkah =D eh melalut pulak. well i kan pelajar bijak top 10 sekolah. hehe riak2 kejap. terima kasih cikgu. eh sudah sudah. sila start sekarang!

Alkisahnya, hari ini dapat gaji.(jgn mintak aku belanja eh, ada byk barang sudah dilistkan utk dibeli. hehe) segulung terima kasih pada bos. ini lah 1st time gaji dapat awal daripada 27hb semenjak aku bekerja dgn XS team selama 2 tahun 9 bulan. hah bleh dapat 3 org anak dah kot kalo dah lama kawen. kahkahkah. shut up!! :P

Jadi, kami (saya & diana) meraikan duit gaji kami yang tak seberapa nih (mmg lah tak seberapa lepas kena potong kwsp, socso, incometax bagaiii T___T) dengan beraya di ATM dulu. mestilah. nak beraya ke mana lagi? mesti lah mesin ATM atau mesin cahaya. hehe ;)

Masa mesin cahaya ATM mengeluarkan duit tu, i hampir2 nak pitam youuuuuuuuu. ish! memang buruk padahnya jika tidak menonton berita, tidak membaca paper secara online @ offline dan sbgnya. apatah lagi aku hanya melayari http://www.onemanga.com/ sahaja buat masa ini. err i mean slain blogspot :P kenapa rasa nak pitam??? bukan TANDA2 okayyyy. hish korg ni. pantang aku sebut jee yg pelik2 kang mesti ingat ada sesuatu. NO okay. aku pitam kerana duit kertas yang dikeluarkan oleh mesin ATM tersebut nampak janggal sekali. secara sepontan "What is thisss???" hah konfem minah drama aku ni. masa tu dina dok sebelah mesin tu sambil tersengih2 lalu berkata "ciare tu duit baru lahh"...ya Allah kenapa aku tak tahu ada duit 50 hengget baru??
aku ingat mesin cahaya ATM tersebut telah memperkotak katikkan aku dan mengeluarkan duit palsu tauuu. uuuuuuu sumpah terkejut T_______T. nah sila lihat duit kertas di atas! tak menawan okay rupanya. dalam hati rasa tak percaya. laku ke duit nih?? heh.
sesudah itu, kami berseronok dengan mengisi perot bersama makanan kegemaran kami :) SUSHI KING. owh sushi i love you. haha.
set kegemaranku KODOMO BENTO. dah 50x kot makan benda nih. haha.
dimakan bersama kicap sedap dan air tea sejuk. yummyyyyyy =D
Ehh rasa tak cukup pula. maka puan ciare menambah lagi sepiring sushi yg berpusing2 kat kaunter tu. hehe. hrp2 tak pening sbb tak tahu dah berapa lama dia berpusing2. ngeh3.

sekian sahaja sehari bersama duit kertas 50 baru lalu terkejut T_______T.

Xoxo;
Ciare =)

4 comments:

  1. aku dh dpt duit baru since taun lepas agi.ade dlm 5 keping. no siri pun yg awal2.satu aku simpan wat pelaburan mase hadapan =)

    ari selase arituh dpt agi tapi xsimpan dh.dh kubelanje kt 7e.

    ReplyDelete
  2. omg duit baru ke? uhu. yg lama laku lg tak T_T

    ReplyDelete
  3. woi ham...ape kes ko ni..bkn ke dah setahun dah orang duk pakai duit baru tu sempena 50tahun kemerdekaan...iskkkk...

    ReplyDelete
  4. ^^Lina^^ sumpah aku tak penat dpt..owh ketinggalannye..erm aku ni dah le tak uptodate punye bab2 info terkini ni.huhu..haihh camne lah nk intebiuu PTD neh T____T

    ^^Farah^^ heh i'm not alone.ingatkan i sorg je xtaw :P erm duit lama laku lagik :) dun worry eh

    ^^Mawar^^ hehe.bank@ATM yg bersalah sbb tak bagi aku duit baru since taun lepas. uuuuuu T____T

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha