Thursday, July 23, 2009

Streamyx only will be activated at the end of this month

2 bulan yang lepas, aku menengok ada booth2 streamyx @ tm registration booth kat jalan nak masuk ke taman kawasan umah aku. err dgn erti kata lain, aku seronok ah sbb kalo udah ada booth means, line sudah ada dan aku bleh mengapply streamyx bila2 masa aku nak onwards lah kan.

dipendekkan cite, lepas discuss dgn suami nak beli broadband ke streamyx, we have decided to use streamyx jelah. sbb aku ni tak de lah rajen sgt nak surf internet sampai bawak laptop ke mana2 kan. plus at both our hometown broadband @ 3G takdak line. kalo ade pon sgt2 lah siput babi maka lupakan jelah hasrat ituuu. hehe.

so dgn yakin dan saksamanye, khamis lepas before MC kedemaman tu aku telah mengregistered streamyx secara online dan mudah sekali. segalanya di hujung jari anda! =D then org TM pon feedback kat aku, dia kata after 3 working days contractor dia akan come back pd aku utk pasang line. okay i'll wait.

wait punya wait udah 5 ari bekerja. ape kes?? huhu. so aku pon call lah Mr. X dan bertanyakan status terkini application aku tu. Mr X kata dia tak dapat nak match alamat umah aku dgn koleksi2 alamat yg ada dalam pangkalan data TM. i was like "what??" hehe biasa lah minah propaganda sikit aku ni. kahkah.

kebetulan member opis @ nana punye marka (korang tau ke ape maksud marka nih? hihi) keje dgn TM dan dia lah yg dok pasang2 cable TM neh. maka aku bertanya ape kess?? awat TM kata address aku tak matching ngn address dlm database TM?? HEHE. yang kelakarnya, rupanya line telekom kat kawasan umah aku BELOM AKTIF LAGI. haha. aku yg maju sgt ke camne? atau org lain terlalu maju pakai broadband? maybe.

Erm bf nana berkata lagi, line akan diaktifkan hujung bulan ini. sekian terima kasih. suami aku yg over excited tu trus not excited at all. kahkah. hehe itu je. aku bukan nak ngadu ape2 pon. tu lah padahnye kalo tak mau bertanya sebelum bertindak (-__-#)

Xoxo;
Ciare =)

6 comments:

  1. Pn.Ciare...marka i bkn kejer pasang2 cable tuh(itu kerje, kontraktor yg punya,huhuhu...)dia bg arahan jer tuk pastikn benda itu berjalan sebagimana yg di rancang...

    ReplyDelete
  2. ^^Nana^^ eegegege..msti ko riso org ingat bf ko buruh kasar ke ape eh?? hoho....alaa aku tau..tp xreti nk describe camne kejenye...:P

    ReplyDelete
  3. kitaorg baru niat nak tukar guna streamyx...
    takde lagi eh
    maka ber broadband je lah kami
    *mahal lah, cmne nak jimat cermat ni??*

    ReplyDelete
  4. ^^Dayu^^ Tgu sampai ujung bulan lah kite :P

    betol...sgt perlu berjimat cermat memulakan idup baru..mari bwak bekal..huhu

    ReplyDelete
  5. marka=buah hati=kekasih lalala~~
    kalau bab tu cepa aje kite tao maksudnya..hehehe

    kite da buat entry kawen kamu aritu..sorry la lambat..jom terjah

    ReplyDelete
  6. ^^oneyani^^ hehe.glemer kyra masuk blog yani =P

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha