Tuesday, August 25, 2009

Apa tipsnya?

hish..nape lahhh aku dibelenggu penyakit nak tido sakan nih!? pas sahur, tggu azan pastu semayang then TIDO lah jawabnyee.

pukul 7 sekadar menonton suami pegi keje, salam2 peluk cium (jgn lebih2 kang batal pose ;p) lepas tu kembali ke tempat peraduan dan zzZzzZZZzZZZ. haha

pagi tadi udah cuba bertahan....bertahan ciare bertahan!! sampai meleleh2 air mata akibat terlalu mengantuk i tell you. Ya Allah. teruk betullan kelakuan aku nih. aku siap dah baca 1 mukasurat al-quran lepas tu tersengguk2. tiba2 ada suara aneh dari belakang "Sayang pegi aje lah tido. kang tersembam pulak atas quran tu". Okay aku termalu kejap. tp terus hilangkan malu dan menjadi sebijik dugong atas tilam yg empuk mcm kapas atau awan di langit biru. cewahhh. betapa sedapnye tido sampai berkiasan. haha ;p

So, ada tipsnya utk elak tido lepas sahur walopon da smyg, da baca quran? takkan nak berjoging plak kot. mau aku bukak pose pas joging. haha. suami kata, ubatnya TIDUR :) what say you???

Xoxo;
Ciare =)

11 comments:

  1. hahah ciare..sama la kite..lepas sahur mesti tersengguk juge..tp mmg lepas solat subuh biasenye tidur gak pehtuu..mmg tak tertahan.ngeeee..

    ReplyDelete
  2. aku siap da wat nesc masa sahur..hehehe..nesc dilarang masa sahur di hujung mgu..faham2lah naper..haha

    ReplyDelete
  3. yani dulu pon mcm tu..xtertahan2..kadang2 sampai miss subuh

    hm..cane nak ckp eh..xtao ni kebetulan or x..try buat terawih 20 rakaat..mmg segar pagi esok..betol ni..tp semangat kene kuat sket la pagi2 tu..hehehe

    ReplyDelete
  4. ^^Bridetobe@Intan^^ hehehe i sorg jek..ada geng :p

    ^^norazreen^^ ni kak yen eh? alaa xbleh ar minum nesc. migrain T__T

    ^^yani^^ wuah yeke? tp memerlukan kecekalan yg kuat utk membuatnye..mampukah hamba???

    ReplyDelete
  5. tgklah tv..kdg2 kan ada kuliah subuh ke apa kt tv..hehehe..x pun buat cookies..tp x rationallah..lain ar time weekend kan?

    ReplyDelete
  6. kak, tido gak paling best.hehe

    ReplyDelete
  7. wakakakkaka..simtom2 yang sama berlaku pada diri ku ini...hmmm..tapi kan ciare..cam ann ni..sejak2 kawen kdg2 tu masuk keta je tak lama pas tu..teruuus zzzzzz....bila laapang je duduk jer pun zzzzz...adeeeehhh...kita ada masalah mata ke ek? felikk sungguh....mihahahhaha..smpai suami kata sebelum2 ni tak pulak suka tido dalam keta..hahahah..

    ReplyDelete
  8. ^^Dayu^^ masa bersahur mmg layan tv...tp bile udah kenyang kak dee...mate ni..bukan main layu lg..nk buat cookies dok reti pulok :p

    ^^Syaf^^ ya betoiiii =D

    ^^Ann^^ eh ade geng tido dlm keta rupanye..hehe tu ar psl kite pon.sokmo tido pastu tak ingat jalan pastu kena marah ngn hubby pastu majuk.hehe.puncanya.TIDO ye kawan2 ;)

    ReplyDelete
  9. ubatnye, kamu kene amik upah menjahut baju. kan org slalu jahit baju raya pas sahur (bagi yg amik upah jht baju)...
    ataupon bole juga membantu kak ruby jahit manik....tp jauh beno la die nye kan.......................
    x dapek den nk nolong

    ReplyDelete
  10. jangan sampai ciare terjahit jari sendiri dah!
    ngantok sgt sampai xnampk mane jari..mane kaen..ahahha

    ReplyDelete
  11. ^^mawar^^ haha. mcm mak aku dulu2 jek slalu jait baju tuk ari raya pas sahur. aku slalu tlg dia psg benang kat mesin jait. oh masa itu mak sihat lg T__T

    ^^yani^^ betui2.bahaye tu.hihi.xpe lah, bg ubat tidur jelah.abes cite.hee

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha