Thursday, August 6, 2009

Sayang Suami Tinggal Tinggalkan

Tak tau kenapa lately balik keje lambat sokmo. geram i. org dekat sini memang tak boleh tgk idup seorg programmer@developer@software engineer a.k.a KULI (huhu T_____T) tenang. time aku nak balek jugakkkk dorg mengadu domba ada masalah itu ini. pukul 8 pagi tadi ko tak nak cakap!! ni aku dah nak balek, otak pon dah terkulai layu ngadap system ngadap koding....baru terhegeh2 nak inform problem. tension!!!!! T_____T

memang bengong ah. dia tak tau ke napa org suruh keje 8 jam je satu hari?? kalo dia tak tau mgkin dia patot pegi kelas psikologi atau time management. ni dah petang, otak aku pon nk rest jugak. nak balek rumah. in fact, bukan atas alasan SUDAH kawen dijadikan alasan. alasan logiknye, otak aku ada limit eh. excuse me.

pastu aku paling tension kalo ada org perli2 kalo balek awal ari khamis. mula lah buat lawak MALAM JUMAAT. please lah! aku tiap ari nk balek awal tau tak? dgn mood penin kepala penuh beban ni dia nak buat lawak pulak. eeeee tak sesuai okay.

akibatnya, terjadilah episod suami menunggu isteri di muka pagar tiap ari T_______T. owh rasa mcm kesongsangan pulak idup aku. ada ke suami tunggu isteri? aku tgk umah lain isteri dia tunggu suami dan bukak pagar utk suami masuk bersama keta. tak pun suami isteri balek keje bersama. tapi aku? T___T oh!. Dan bila sampai umah menjelang GELAP gelita, aku pon penat. kalo boleh mmg nak masak. sbb tau sgt suami mcm lebih suka makan kat umah. makanan kat kedai lately mcm tah apa2 jek. mlm tadi makan char kuey tiow rasa mcm ******* jek! hish. so pokok pangkalnya baik makan kat umah walopon hanya telur dadar.

Tapi bila suami menengok isterinya yg balek masa dah malam gelap, dia pon for sure tak sampai ati nak suh masak kan. alamatnya "SYG kite makan kat luar je eh". huhu. sayu hati i dpt suami prihatin T____T. tp rasa mcm satu kerugian makan kat kedai. mahal. tak sedap. buang masa. panas. huhu.

psttttttttttt: ehh tetiba terupdate pulak. hehe. biasa ah release tension ;p

Xoxo;
Ciare =)

6 comments:

  1. eleleley ciare.. cakap jer la nak berdua duaan kat rumah makan suap suap... kakakaka! :P nakal si ciare ni kan .. ~ awwww~ hehehehhahaha!

    ReplyDelete
  2. betul ciare..akak penah alami nasib sama camtu..nak balikla bagi keje..thats y i apply jadi cikgu..huhu..nak layan suami lebih..takpe ciare,doa2kan dapat ptd tu nanti k..gudluck

    ReplyDelete
  3. ci-are.. hasben aku pon selalu x kesah mkn kat luar sbb aku smpai rmh pun lambat..

    terkejar2 nak amik falah lagi.. tp mmg mahal la. hoho

    ReplyDelete
  4. ^^Dakjaat^^ hish main suap2 tuu perkara biasa. pg td pon sempat main suap2 nasik goreng ^___-

    ^^Hanani^^ uuu tu psl berkobar2 nk pegi exam PTD ni eventho xstudy sgt. heh. TQ kak nani =D

    ^^kaklong^^ hehe naseb kan dpt suami yg paham...kaklong lg la dah ada falah msti btambah bz kan...

    ReplyDelete
  5. nak jadi istri solehah?dok rumah tggu suami blk?boleh masak2 tiap2 hari?aku ada caranya...tp kena branila nak mula....serius,kalau aku berjaya nanti aku bgtau...

    ReplyDelete
  6. yang penting, duit masyuk....

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha