Monday, September 28, 2009

12 Jam

Fuhh~~perjalanan yg patotnye hanya max 5 jam lebih sudah jadik 12 jam..huhu T___T. ni bukan 12 jam dalam dewan bersalen yg adik2 kakak2 abg2 sekalian. teehee :p tapi ni 12 jam perjalanan balek dari terengganu ke perak. woohoo. kematu punggung i tell you. kena pegi spa nih. kehkeh ;n

Perjalanan kami bermula dari ajil - kuala berang. ikot jalan dalam la konon. terlalu DALAM kot haha. kami bertolak jam 12.30 pm hari Rabu. budget petang kol 6 udah sampai perak. so dgn yakin dan saksamanye kami decide nak ikot jln tasik kenyir. aku penah lalu jalan tu sekali mlm2. yang ngerinya, byk kali mr driver aku suh aku pejam mata. aku suspect dia ada nampak something tp dia taknak bagi bini dia yg penakot amat ni tgk. so aku pejam jelah mata pastu baca ayat kursi byk2. sbb tu kali ni kami amek inisiatif balek siang2. takde takot sgt, bleh tgk panorama indah :)

See?? tasek kenyir ni sgttt indah ^__^

lepas lebih kurang ~~ 100km kat tasek kenyir kami pon masuk lah jalan felda aring kot namanya. Nauzubillah ~~ sepanjang 80km kot, jalannye berbatu mcm gambo kat atas ni. konfem lah mr driver yg amat sygkan keta dia tu bawak 10km/j. korg bayangkan la sendiri bape lama abes masa kat situ T__T. aku tido je. heehe

Sebelum nak senja tu berjaya jgk lah sampai ke Gua Musang. sbb kalo nak balek ikot jalan ni kena lalu Gua Musang before sampai cameron. aku jaga 5 menet aje pastu tido balek. sedar2 dah smpai cameron. teehee :p

suke gambo ni sbb langit tu mcm terpisah 2. gelap & cerah :)

teng! strawberry!! :P erm malangnye strawberry yg ingin ku petik tak berjaya sbbnye tiba2 ujan lebat turun menggila!! kami pon seram sejuk lah. seram sbb bahaya jln situ kan membahayakan, tambah lak jln licin kang. pastu konfem ah sejuk. ish ai rasa nak check-in hotel je bg panaskan badan. wakakakakaka =D

oleh kerana ujan lebat bangatttt kami kena pause perjalanan dulu. kang nak check-in hotel takot mak tertunggu-tunggu. nak xnak kena teruskan perjalanan. lepak2 3 jam kat kedai makan melantak sampai kenyang br teruskan perjalanan. hehe.

hasilnya, kami sampai 12.30 malam hari kamis di ayer tawar, kampung halamanku tercinta. tepat 12 jam.

Xoxo;
Ciare =)

1 comment:

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha