Friday, September 18, 2009

Apa yang terjadi waktu accident semalam T___T

Alkisahnye begini....di suatu pagi yang bleh dikatakan indah lah jugak..yang bertarikh 17 September 2009, aku drive dgn sebijik kereta kecil itamku ke opis mcm biasa. dlm hati mmg dah lega dah. sbb ape?? jalan tak jem siot! aku bdget sbb dah ramai org stat cuti balek kmpg kot. maka seronot ah tak terkata. tambah2 pulak bile melayan lagu raya yg dah aku burn siap2 dlm cd..teehee. smgt nak balek raye punye psl, smpai burn lagu raya dlm cd. almaklum ler teman2 sekalian, tips aku ni supaya tak tido lena sebelah driver kalo balek ganu, aku kena melalak berkaroke sakan ;) tapi kalo balek perak i segar bugar tau nyahh. bias di situ :p

So drive punya drive, sampai dekat lebuhraya mahameru tu, aku nak masuk susur ke jalan duta lah. katee klien kat komplex kerajaan jalan duta kan. makanya, time betul2 kat susur tu, kete SAGA lama wane grey depan aku membrek. aku pon membrek lah. tapi takde lah dlm keadaan terkejut pon. brek biasa2 je lah. aku pon lega jgk sbb mmg lagi sikit keta aku nak bercium ngn dia. lebih kurang 3 saat lepas aku membrek tu, gedegang!!!!!!!!! what the hell???? nauzubillah. kereta aku dihentam dgn kuat lagi dari arah belakang. i dah menangis dalam hati T____T
Kuar2 dari keta aku pon mentengok lah ape jadi kat bontot keta aku. sah! bumper baru aku 'selamat' dah ~~~~~ bumper tu nak tercabot dah wei. tp kira alhamdulillah la tak teruk mana. bonet belakang pon tak kena. pelik jugak aku. sbb hentaman dari belakang betul2 kuat aku rasa td....

bhgn depan keta i selamat. alhamdulillah aku tak sondol org depan :)

heh! ini keta satria yg langgo keta aku!!! kuang ajooo. padan muke ko abes berderai sume depan keta dia. hancur mcm kena lanyak lrt dah aku tgk :p terbukti my savvy keras. teehee :p. sampai tercabott tuu sume bumper dia, lampu pecah berderai...ish ishh mabuk ke hape org ni?? so calling calling ngn husband aku, dia kata aku 100% tak salah. mmg dlm law accident org yg sondol yg salah. maka daku relax jelah. siap kerek2 lagi dgn cina satria tu. bleh ar wat2 berani speaking london sket. teehee :p

ini kereta yg sondol satria tu pulak. nissan grand lavina (camni ke aje?? blasah ah) ni chinese jugak. mmg aku sorg malay kat situ. oh!! tapi jgn harap ah nk lanjauu aku. abes sume speaking london kuar. pastu aku suh husband aku ckp ngn dorg thru phone. ehh! jgn buat pasal ngn laki aku. bab kereta tu bidang dia. segala mak nenek law laki aku brainwashed depa. huhu. lap u cayangg ^___^

so lepas kejadian cecepat ah pegi report polis, pegi workshop panel bla bla bla. so KONFEM ah kitorg bleh claim INSURAN SATRIA owner tu. sbb dia yg langgo kitorg. alhamdulillah :)

menurut polis, grand lavina yg salah. sbb kononnye, satria dah stop tp grand lavina tu langgo satria tu dan membuatkan satria tu menyondol aku. em whatever lah, yg penting aku tak salah dan aku nak claim insuran dia. hehe. ape2 pon selamat insuran i :)

oh! raya tetap raya babe! hehe. mujur jgk lah laki bini sorg satu keta. so 1 keta accident bleh laa pakai keta lg 1. yg pastinya, kami akan lebih berhati2 lepas ni. siap ah laki aku kalo dia nk laju2 balek kmpg nti. hehe. okay lah, pjngnye entri ngalahkan laporan polis. haha. okay daaadaaa~~~

psttttt: pd sape2 yg lalu lebuhraya mahameru susur ke jalan duta smlm, saya mintak maap yer. sbbnye accident keta aku ngn 2 bijik keta lain smlm telah menyebabkan pagi yg damai jadi huru hara. terus jem gile tempat tu. sorry eh.

Xoxo;
Ciare =)

4 comments:

  1. hehe penah jadik gak situasi macam ko, mase tu naik keta anum, keta depan brek mengejut giler2... anum pun brek laa tapi sempat x cium.. keta depan pun bergerak tanpe rase bersalah... tgh tarik nafas lega sbb x cium, gedegang gedegang!! keta belakang langgar keta anum... pastu gedegang lagi!!! keta belakang belakang langgar keta belakang,, pastu gefdegang lagi... terus berantai punye gedegang hoho~~~

    ciare~ selamat hari raya pada kamu dan suami^^

    driver carefully yuk :)

    ReplyDelete
  2. hhmm cian ko.

    kite dah hati2 orang lain plak tak hati2.. tu la malang tak berbau..

    tp dugaan2 mcm ni buat kite lebih tabah di hari akan dtg kan?

    ReplyDelete
  3. savvy haku pon pnah kene langgor bontot dengan kuat nye. tp bile pg blkg check, aik...secoit je ke kemiknye. kete iswara yg langgor aku bukan main lg bumper runtuh menyembah bumi..haha

    ReplyDelete
  4. ^^dd^^ emm tu lahh, kite dah brek tp org blkg xtentu smpat brek. oleh itu, hati2 lah..

    ^^muni^^ betui2. malang xberbau. tp patot time sahurnye tu aku xselera mkn T__T

    ^^mawar^^ konfem KERAS ;)

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha