Monday, September 14, 2009

Mashed Potato

Ewahhh aku rasa pas kawen ni menjadi2 pulak rajen aku ni. hehe. sentiasa nak upgrade ilmu memasak aku neh. teehee :P tambah2 pulak bulan puasa ni. aku gigih mencari resepi kat internet dan selalunye resepi ann la jadi pilihan sbb senang pastu siap ada picture in the making pulak :)

dan yg bestnya most of the trial tu menjadi ^___^. tapi aku tidak sempurna. dlm byk2 trial mencuba resepi baru ada jugak yg gagal T_____T. contohnya mcm mashed potato with blackpepper sauce ni. mashed potato memang menjadi dan enakkkkk sekali. thumbs up! =D

malangnya blackpepper sauce tak jadi kokkk T____T. "tak apa cuba lagi". hehe naseb ada org bg kata2 semangat. eh gamba di atas tu ada 2 bhgn. atas tu kentang yg direbus selama lebih kurg 20minit. pastu gamba bawah tu kentang lenyek yg dah siap ;)

sedappp dimakan begitu saja. tp kalo ada blackpepper sauce lagi sedap kot. cara2nya? sila klik link ann kat atas nun. aku tak layak meletak resepinye kerana gagal. owhh T_T

Xoxo;
Ciare =)

6 comments:

  1. hahaha.. jgn ckp xlayan yang oiii.. :p gud gud... takat neh roh rajin xmeresap lg dalam badan aku neh.. n kek tu pon xbuat lg coz oven xde.. hihihihi..

    ReplyDelete
  2. xpe ciaree cube lagi :D nanti jadikan mashed potato ni hidangan raya waktu aku datang beraya ekk :D

    ReplyDelete
  3. cane nak buat sos mcm kfc tu??nyummmmmy...

    out of topic:ciare:baju raya tu ade yang warna merah..sulam warna hitam..sebijik mcm gaun pengantin kamu aritu

    ReplyDelete
  4. lor..camne leh tak jadik nie..hhee..takp2..try lagi..buleh tuh..yakin Boleh! Ciare Buleh!!..hihi

    ReplyDelete
  5. perut berbunyi saat terpandangkan mashed potato akk..
    wuwuwuwu..

    ReplyDelete
  6. ^^mrsmiera^^ ape lagik? suh ar 'teman sebilik' beli oven :p

    ^^dd^^ amboi2 penggemar kentang ni :p em tp mmg aku tgh blatih masak ni pon salah 1 sbbnye utk wat makan2 kat umah aku pas raya nti. hrp2 jadi le

    ^^oneyani^^ kentang tu dah sebijik rs yg kfc punye.tp sos nye tu failed :P wuahh canteknyee bj raye kamuuu ^___^

    ^^ann^^ overconfident tu psl gagal kot. xpe akan dicuba lagi =D

    ^^zack^^ hehe...krukkk krukkk perot berbunyi jgk T___T

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha