Tuesday, September 1, 2009

R . A . Y . A

Aduh rupanya sgt menyedihkan yek nak beraya kat umah mertua T__T. dulu2 aku rasa relax je bila si dia kata akan beraya kat ganu dulu. a week after that baru balik ke perak. tapi sedihnye Ya Allah...macam lah tak dapat balek perak langsung dlm bulan syawal tu nanti ;p

Mula2 rasa sedih tu memang ada nangis. tapi nangis dalam hati jelah. hihi gedik sungguh. sebab aku teringat kakak2 aku pon balek umah mertua masing2 dulu. jadi, ketepikan jauh2 perasaan nangis dalam hati itu sebab semua pon berada dlm situasi yg sama dgn aku. TAPI, ini 1st time buat aku, sedih tu pasti terasa punye lah.

Masa kat kampung weekends yg baru aje berlalu dgn manis ni, saudara mara bertanya balek raye bila...T___T..owh menangis dalam hati lagi. rupanya perasaan sgt mengguris paru paru bila nak menyatakan aku takkan beraya di kampung pada 1 syawal T__T. oh oh...sob sob sob. nanges dlm hati lagik. dengan senyuman kelat, jawab ajelah balek mggu pertama lepas raya.

Nak buat macam mana, ini adalah dugaan utk org yg kahwen dgn org yg jauh tempat asalnya. namun aku masih bersyukur masih beraya di negara yg sama. bayangkan la org yang kawen dgn org negara lain, pastu beraya lalu dipisah2kan dengan beribu2 batu ataupon laut china selatan. haish lagi menyayat hati kot. lalu aku simpan dlm hati jauh2 kemudian buangkan aje perasaan sedih tu sikit2. mcm berjaya sbb dah kurang rasa sedih. sebab aku melihat dari sudut yg positif :). Contohnya:
#1. tak payah beli atau buat kuih raya. si dia kata, family dia uruskan semua.
#2. kos duit raya utk 3 org jek. hehe. sebab anak sedara dia 3 org jek. sepupu2 pulak mcm dah besar sume, so xyah duit raya ;n jimat jimatttt
#3. balek malam raya!! yeayy =D. hihi. raya ahad kan? so sabtu malam baru balek. bukan ape, kang kekok xtau nk tlg buat ape. almaklumlah, budaya berbeza. jadi aku dtg bawak perot utk diisi jek. hihi. tp aku tak bsalah, sbb si dia yg keje ari sabtu. so pas keje baru gerak.
#4. xpyh penin2 pikir psiapan raya sbb sume family dia setlekan. kalo raya umah sendiri msti dah kecoh kami adik beradik nak beli itu ini. huhu
#5. ...er nanti aku gtau bile terpikir ;n

Aku rasa, masalah utama kesedihan aku bkn sebab giliran beraya di ganu, sebab aku paham sooner or later, pasti akan melalui jgk saat2 beraya di rumah mertua. tapi yg paling aku sedihkan, tak dapat berada di sisi mak dan adik beradik ku T___T. family aku kecik aje. hanya ada mak, kakza ngn kakruby. so oleh kerana berjauhan sama sekali pada minggu pertama Syawal, amatlah memerah air mata aku dlm hati. dan pasti air mata dlm hati tu akan bercucuran keluar di pg raya. oh T___T

Xoxo;
Ciare =)

2 comments:

  1. ciare..aku pon beraye di umah mertua..sedey gak..huhuh..xtau la cm ne pg raye nnt..

    ReplyDelete
  2. ^^Hana^^ owh kite senasib..haishh T__T. konfem deras lajuu air mata d pagi raya nti T__________T

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha