Friday, October 30, 2009

Sekilo berapa RM ko agak?

Aku adalah dalam mode berdukacita skrg ni. owh tensi tensi. tapi nak buat mcm mana. lagi dikawal lagi membiak lemak2 ni. tapi perot merayu2 mintak makanan. pagi2 aku dah telan nasik kat umah. sampai tmpat keje kul 12 aku dah lapa balek. tu blom masuk lg time petang pulak. asik melantakkkkk aje. tension nyah. selain tension pasal berat badan yang terdadak2 naiknya, i tension pulak dgn kos perbelanjaan makanan seharian. kalo sehari belanja makanan only lebih kurang RM15~20 (utk makanan sahaja. makanan sahaja. diulang sekali lagi, makanan!) maka sampai mana lah akan bertahan pitih dalam wallet Polo aku ni. lama2 mau bergadai pulak wallet ni. murah murah RM5 je kot aku let go. ko nak beli ke? kahkahkah (baek saya shut up skrg T__T)


Kadang2 bukan lah nak berkira dgn perot sendiri. tapi agak2 lah kan, walopon suami bagi nafkah, tp takkan aku nak tabur duit aku tu kat cafe RM20 sehari. pakcik kayo lah dia. makcik ciare yg kayap kang. wahaha. erm anyway tak tau lah bg korg RM20 sehari utk makanan tu murah pulak. tp kalo totalnya lebih kurang begitu dalam satu hari, maka disaster utk budget November shopping i. hahaha. okay aku ada bdget bulanan bukan bdget tahunan mcm negara ni. ko ade bdget bulanan??? hehe kerek sekali diri ini. but who cares??



Itu belom lg kos sara hidup minyak kereta utk pegi balek keje, parking RM5 sehari lagi. mau gile aku masuk tjg rambutan sbb kira duit duit duit. nauzubillah. mintak simpangggg ~~~ Tapi itu lah, dah lumrah idup manusia yg tggl di KL. kalo keja kat kmpg aku rasa relax je kot. nak makan pon tahap petik pucuk ubi kat belakang umah. hehe :p



Ehh mcm merepek2 pulak cite aku ni. actually aku nak cakap psl berat badan aku yg semakin membesar angkanya ni. haish. hampir 60 kg aku skrg. 60 kg. 60 kg. perlu ulang lagi skali ke?? 60 KG ya anak2 harap maklum :p tapi hampir laa...dlm 59.9999 KG kot. KAHKAH. berat aku skrg adalah lebih berat dr berat kakak aku masa dia pregnant 9 bulan. disaster kan? belom ada isi kandungan bernyawa lg dah 60 KG. skrg kandungan aku tak bernyawa dan buleh dikeluarkan sehari sekali ikot pintu belakang. kakakakakakakuseweldahtamat @___@



pssstttt: ini adalah scheduled entri ya.
keje aku hectic weh skrg. entry sume buat in advanced.

Xoxo;
Ciare =)

4 comments:

  1. ciare ko nak bli tak shake herbalife saya? dulu bli ngade2 sbb kwn2 beli. so terpengaruh. tapi x minum pon. price very low. roger me. perisa coklat. bye

    ReplyDelete
  2. errr mahalnya bajet makan 20ringgit sehari ciare..

    aku belanja lunch+parking tak sampai 10hinggit hehe

    lunch biasenya 5ringgit je, parking plak 3ringgit.. that means, kat area ofis aku ni, kos masih murah lagi lah

    oh tak jadi la tuka keja camtu haha

    ReplyDelete
  3. awk pon ngah runsing psl ni erk??
    sama ar ngan sy...
    sy rs blanja sy utk makan tiap2 ari mmg dasat ar...kalah mkn utk 2 owang...kahkahkah!!

    ReplyDelete
  4. ^^lisa^^ em bkn diri ini xnak cube...dulu penah dan bjaya trn 2kg.tp bile x dimenten maka terdadak2 lah naiknye T__T mahal maaa nk menten :(

    ^^muni^^ tau xpe. sekali makan rm6-7..kalo 3x makan????

    ^^cikladyangel^^ tulah psl...ish sedihnyee gini :( tp u nampak kurus whatt dlm gambo2 tuuu

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha