Monday, November 2, 2009

cameraholic bukan horlicks!

Aku rasa sekarang ni aku adalah cameraholic and less camwhoring. bcoz?? bcoz I capture almost anything in any situation. tak kesah la tgh orang ramai ke tepi longkang ke whatever. cameraholic di sini jgk bermaksud tidak bercamwhore utk mentangkap gamba sendiri (err mcm tidak logik di pikiran anda bukan? :p) namun mentangkap gamba2 di sekitar aku dalam apa jua situasi yg aku rasakan menarik. lepas tgkap aku akan edit dan syok sendiri. heh :p (edited on 5:15pm: gamba2 dalam entry ini tidak diedit sama sekali yer harap maklum) gamba muke sendiri adooooo, cam tak logik jgk aku tak camwhoring kan. huhu. tp mcm less sikit lah. sbb aku mcm lebih suke gamba panorama atau gamba yg aku candid.

menangkap gamba baby jgk adalah satu dugaan ko tau? sbb ape? sbb baby adalah makhluk Tuhan yang susah nak duduk diam. err tetambah baby yg active lah kan. namun, jika ko berjaya nangkap gambo baby yg static, owh puasnya :)

tapi kadang kala kecewa amat seh bila gamba yg dirasakan momentnya sudah dramatik tapi ade part penting yg ilang. mcm kepala masuk sekerat T__T

Dan jugak bila gamba itu tidak static. rasa nak pelangkong aje model2nya. haha. ish aku rasa gambo di atas ini sgttt lawa JIKA tangan suami ku serta bayi tersebut dok diam =p

mempelajari menu autofocus jugak bukan gampang ya. jenuh aku sampai lenguh2 sendi i tell you nak menghasilkan autofocus yg tepat. utk gamba di atas, background di fokuskan dan foreground adalah blur.

dan gamba ini pula akhirnya berjaya dipotretkan. background adalah blur dan hadapan menjadik focus. sesungguhnya menjadi photog cepat berpeluh rasanya. pastikan anda memakai deodorant yg setimpal. i cadangkan u pakai rexona. haha. tetiba iklan. motipp??? +___+.

psstttttt: scheduled entry.
btw, thanks to both model.
baby (izzmikail) and my baby (suamiku)
HAHA

Xoxo;
Ciare =)

5 comments:

  1. ajarkan cm ner nk wat cm tu.....

    gne photoshop kerw???

    ReplyDelete
  2. ^^mazz^^ hye cik qaseh mazz..hehe..eh baru je edit sket kat atas nun...actually xde edit2 pon gamba ni...ni sekadar photography skills. hehe :)

    ReplyDelete
  3. udah ade gaya je MK pegang baby..
    ape tunggu lagi??? nyeh3~

    ReplyDelete
  4. ^^ayep^^ huuu tu la psl..doa2kan lah :)

    ReplyDelete
  5. heheh comeynyer baby tu,cam muka anak saya jer

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha