Tuesday, November 24, 2009

Home made biscuits for Eid Al Adha :)

Aku ada buat Pinky Lady Contest. Mari mari join :) Goodluck semua =p

Salam hari raya haji ;) ops salah belom tiba lagi hari raya. aku je over excited nyahh sbb da lama xbalek perak. ehh xde la lama sgt. em tp lama jugak. last skali blk kmpg raya aritu lah. lepas tu balek perak tak balek ganu pon tak. haha. so duduk KL diam2. heh =p

So oleh kerana excited bangat nak balek kmpg beraya bersama2 keluarga aku pon buat sikit biskut raya. err i mean, part paling tak sabar tu adalah berjumpe dgn anak2 sedara i dan bermain dgn mereka. wuaaa bestnyaaa tak sabar nak main dgn kyra kyrin ;) aummm =p

Ok berbalek kpd biskut raya, agak2 aku buat biskut raya ape? hmm aku ni tak suke sgt biskut2 moden yg choc chip bagai tu, baik aku beli chipsmore je! HAHAHA. em actually mak yg request biskut ni, dan oleh kerana aku pon teringin so laju ajelah aku buat. ehh bukan aku sorg, tp mak tolong. biasa lah i lemah sket wat2 biskut ni. huhu

biskut makmur. aummm sedappp. yg ni tak pakai acu2 segala tu.
bentuk buat secara manual. bentuk bulan sabit. heh.

owh yg ni i very like ler. biskut mazola =D aummm. udah le sikit aje.
risau abes cpt tak sempat raye ;)


see?? sikit aje kan? itu pon sehari suntuk nak siapkan. sampai lenguh2 tulang belakang aku ni. aduhaii tp demi raya haji dan utk santapan family aku buat jugak. huhu. so lepas ni insyaAllah aku dah tau le camne nak buat biskut ni. bleh la buat byk sikit. sbb serius sikit. sikit pon sehari nak siapkan. aku rasa kalo nak byk, kena buat sehari sejenis biskut lah =p

Sekian saje. so pada yg tak percaya aku buat biskut tu, meh aku lepuk sket!! i dah maju setapak k!! =D

Xoxo;
Ciare =)

10 comments:

  1. wah ciare...biskut raya....jgn lupa bawa sikit kat ofis leh :)

    ReplyDelete
  2. ni ayat ko tahun lepas "alaa tp xde baju cantek arr nk pkai raye aji nti! camne ehh (sambil pusing meje) hmm xpe pakai je la yg mn ade kan kan kan...lgpon bj raye pose aritu pon xabes pkai lg ;) hehe...."

    nampaknya ciare dah berubah selepas kawen :p bagus2 ;)

    ReplyDelete
  3. ^^muni^^ perghh gile kentang ko study entry aku last year! but no no no.aku ada buat baju baru jugak raya aji taun lepas (bakal mertua bg kain time tu dan tailor ku yg superb siapkan dlm masa 3 ari) heh.as i said,tak semua perlu dicerita dlm blog.so korg xtau aku ada baju baru utk raya aji taun lepas.

    kesimpulannye suke wat baju kurung@ moden byk2.yg penting sumenye dipakaii.kalo xpakai yg kategori mbazir tu ;)

    eh apasal komen aku pjg mcm en3??KAHKAHKAH*%%$##

    ReplyDelete
  4. ^^mazz@qaseh^^ ehh xmkn lg mn tau sedap?? HAA jawab jawab =p

    ^^hernee^^ rajen berpada2 je..xpnh lebih rajen dr itu =p

    ReplyDelete
  5. Nak resipi biskut mazola..
    suka makan tp tak reti buat, ank beli, mcm tak reti nak carik mana

    ReplyDelete
  6. ^^Dayu^^ alaaa rs bsalah pulak sbb xdpt nak bg dayu sikit.mazola tu ckp2 nk bg mertua ngn mkn2 je.xpe lenkali kite wat byk k. resepi sng jer

    tepung gandum ~ 3 cawan. ayak tau
    kacang tanah ~ 4 cawan. goreng dulu. blend smpai btol2 hancur.
    gula ~ 1 1/2 cawan. ayak jgk
    minyak mazola ~ secukupnya smpai doh tu bleh dibentuk

    cara2 ~ gaul tepung, kacang, gula. lepas tu ltk minyak mazola. smpai adunan jd doh dan bleh dbentuk so, bleh la buat btk2.tp cia wat bulat2 jek.huu.lepas tu bako slma 15 min suhu 150'c

    :)

    ReplyDelete
  7. kiter taw mazola memang best r,,,,

    kiter peminat mazola,,,

    ReplyDelete
  8. cik ciare rajinnyeeee... ni laa mak mertua sayang neh.. rajin2..

    asal tak men tunjuk2 je? kan ke tak sakit pinggang2..hehehe

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha