Monday, November 2, 2009

makeup tools!! =D

Tiba2 dah jadi tag pulak yer puanann. huhu. udah le barang makeup aku seciput ajek. wakakaka. tapi ciput2 pon jadi jugak lah nak menempel muka sana sini kan. teeeheee :p anyway layankan aje :)
overall tools aku ni haa. as u can see, xde la mcm2 sgt tak takde lah mewah2 sgt makeup tools aku. hihi. jom review satu! ^___~

foundation: utk hari2 biasa aku pakai maybeline clear smooth ni je. yg mousse foundation tu tggl ciput jek. syg nak abeskan sbb dah xde di pasaran T__T. saje simpan wat kenangan. wakakaka. yg kryolan idaman kalbu ni baru aje aku beli mggu lepas, dan hasilnya?? marvelous. mmg superb nyah!! HOHO

eyes: harus lah bahagian plg penting dlm sessi makeup kan. dan makeup aku terdiri daripada PAC, bodyshop, maybelline, silky girl dan jgk cap itik (means unbranded laa. beli kat pasar malam. kahkah. jgn korg cari cap itik lak kat pasaran. mampuihhh tak jumpe! HAHAHA). yg PAC tu aku beli dari Redmummy yer harap maklum. hehe.

face color: product ni adalah bodyshop punye. actually dia adalah eyeshadow+blusher. tapi bila aku dah tgk bbrp tutorials kat youtube, ramai makeup artis jadikan ia sbg face color. cthnya bile muke ko tepung gomak sgt, u can make correction with this item. cara2nya? senang aje. ko amek berus size beso dan blend atas semua color pallete di atas dan sapu dlm teknik sapuan nombor 3. em x sure korg paham ke tak. layan kan aje. hehe. try la godek2 kat youtube nun :)

ini dia barisan tentera2 silky girl aku. silky girl ni best w0o0. sbb dia ada konsep creamy sket. not too powdery.

liquid eyeliner from maybelline, black & dark brown mascara (volume express) from maybelline, white eye kohl and the black eyeliner from MAC (wuaa yg kaler itam dah pendek. sengkek nyah nak beli lagi T___T) yang penting mmg puas hati kalo pakai MAC punye eyeliner. itam melekat tahan lama. tp ko jgn beli celak MAC kat pasar malam ke pasar seni ke pasar lambak ke. itu cap itik namanye :p

brushes. em xdok banyak noo pon brushes. yg beso ni satu utk blusher satu utk face. yg kecik2 tu lu pikirrr la sendiri. haha. for eyeshadows, most of them come with the brush so no need utk beli brush lain. haha. save maaa :)

lipstick: maybelline & bodyshop. bedak pulak adalah miyami ngn maybelline jek. tp aku suke gile miyami ni. aku pakai kaler medium. amek yg gelap sket utk cover balek tepung gomak hasil foundation. huhu.

Hmm itu saje kot. hehe. tp kalo dlm gamba 1st tu, aku ada false eyelashes tau. hehe. lupa mau z0om. false eyelashes, span foundation dgn sharpener for pencil eyeliner boleh didapati di Sasa :) Haa ada sape nak buat tag ni skrg?? kamu kamu dan kamu yg sdg baca tu jgn buat2 tak nampak pulak aku pggil. cepat buat skrg!!! huhu. ni antara hasil makeup aku. malas nak makeup khas utk entry ni. huhu.




Xoxo;
Ciare =)

9 comments:

  1. wau cia banyok nyer alat touchup dyer,,hukhukhuk

    ptot la santik,,,

    ReplyDelete
  2. nnti boley ar tlg make up sy kn??
    ahaksss!!

    ReplyDelete
  3. wah...boleh tahan koleksi nyer...

    ReplyDelete
  4. huhuhu..lagi da boom tue..huhu....hutang sudah selesai..jom ramai2 make over...

    ReplyDelete
  5. ^^qaseh^^ byk ke? huhu xde lah byk sgt kot. puan ann lg byk...erm tp walo pon mcm variaties, tiap kali mekap pakai kaler same jugak..wakakaka

    ^^cikladyangel^^ owhh layak ke saya mekapkan anda??? T__T

    ^^k.ina^^ hehe tau xpe :P

    ^^puan ann^^ marii mariii...ingat weekends aritu nak wat arr demo pakai segala mak nenek mekap ni..tp busy lakkkk. hoho

    ReplyDelete
  6. mak aiii...manyak nah makeup station ko yang uiii. kalah aku nyer perkakas. mmg otai ler ciare dlm bab² makeup neh yang. ajarinnnnnn :)

    ReplyDelete
  7. ^^Zie^^ hah ape lg Z? jom jom wat TAG ni..hehe..cepat i suruh skrg! HAHA

    ReplyDelete
  8. wah..byknya alat mekap dia.bestnyee.hee.pstt2.kryolan tu beli on9 kat mn eh?ritu ada terpk gak nk beli, tapi takot yg tiruan ler..huhu..

    ReplyDelete
  9. ^^norhaizan^^ owh yeke..em rsnya...kena pndai pilih la kot yg mana tiruan ke tidak..sbb harga kryolan adalah antara 75-80 utk foundation tv paint stick ni. emm pastu kena tgk la website tu jual produk yg camne...emm plg pntg korek abes abesan atau email2 dgn penjual tuu :)

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha