Wednesday, December 2, 2009

Mak berpesan

Mak selalu marah sbb aku tak minum air banyak. jgn cakap air masak, air manis pon aku tak minum. dalam sehari aku minum segelas tu perkara biasa. menakotkan ey??? T____T. oleh itu aku membuat kesimpulan sbb itulah aku membesar mcm mak beruang polar. i mean, the size la. bkn rupa plak jadi beruang. gile ape?? ;p

imej yg digoogle

jadi lepas ditegur oleh mak dan menyedari betapa keringnya kulit aku (bila cakar dgn kuku tajam dia jadi putih, means kurg air kan?) aku buat keputusan utk minum byk air kosong. dulu aku ade ikot program herba*life. tp xmampu maar nak teruskan. mahal ;p (mahal utk aku lah. utk korg murah kot T___T) dan salah 1 sebab aku brenti mkn produk itu sbb kena minum byk air. blurrrghhh~~ i dont like waterrr. uuuuuu. tapi aku sedar, tanpa air kosong program diet tu tak jadik punye. dan resultnye, ternyata failed T___T

tapi skrg aku nak mengaktifkan balek minum air kosong byk2. biar lah pegi shishi~ 10x sehari pon. biarlah. walopon air ksong tak sedap, aku telan ajelah. kerna utk membakar kalori badan memerlukan air. bila xde air camne dia nak proses kan? sbb tu lah badan aku dan membesar secara kronik ni aku rasa. sbb too less water in my body. sehari segelas?? lawak pon ade aku rasa ;p baekk skrg nak paksa minum air pelan2 sampai la berjaya minum 8 gelas sehari :)

jadi, anda semua jgn jadi mcm saya. sila minum air kosong byk2 k. air manis tu kurangkan ^__~

Xoxo;
Ciare =)

13 comments:

  1. ohoho air masak adalah air kegemaran yani..even duk dalam ekon..air masak jadi teman di sisi

    ReplyDelete
  2. same la kdg2 bpkse nk mnum air msk ni..

    ReplyDelete
  3. eh...eh...sy pn sm...klo xrs nk tercekik time mkn tgh hr/minum pg...sy xkn minum air..hoh...

    ReplyDelete
  4. yes..banyak kebaikannye...hehehe

    ReplyDelete
  5. yanie, btol2...mun tu masuk surau kejap pom bawokk air..huhu..
    Mrs.Ciare, klu nak body maintain pun air kosong tak ley kurang..nak kulit cantik puteh lagi gebu air kosong tersangat penting...hehe..
    pentingnyer air kosong ni..elok lagi yg bertapis.. :)

    ReplyDelete
  6. N pon sdg berusaha nk diet ni..pkse diri minum air..

    ReplyDelete
  7. Ciare! akk minum air kosong plus teh herbalife satu hari 5 LITER.... jomm joing...

    ReplyDelete
  8. uiks sama ngan kite, paling byk pun minum 2 gelas sehari..ish ish

    ReplyDelete
  9. rite..u have to drink a lot to burn ur calories..i suke minum plain water tp ngn syarat sejuk..huhuhu..boley abes 1 liter sehari kot..=D

    ReplyDelete
  10. yer..tol tu..dlu jura pn sma..dlm sehari tu segelas mnum air masak kire normal la tu..tp bila rmai yg tgur..kulit jura ni kering..jura sllu amalkan minum air msk ni sehari kurang2 pn 5 gelas..ok ler tu kn dr dlu sehari segelas jerk..siap bwk botol besar air msk g opis..hehe

    ReplyDelete
  11. ^^yani^^ whoaa serius?? patot la kamu selim :)

    ^^herneenazir^^ kan kan kan. xsodap but have to T___T

    ^^drosmieyatie^^ wuaaa sama laaa..pastu 3-4jam kendian br pasan xminum lagik ;p

    ^^are'ja^^ hmm tulaa, baru tau.patot bdn i sembab plus ade masalah kulit :(

    ^^emaduel^^ yup :) tp mls nak minum guane?

    ^^N^^ jom sama2..chayok!!

    ^^nuramlya^^ wuaaa hebatnyeeee

    ^^shahida^^ jom mnum lg byk ;p

    ^^deena^^ erm tp org kata yg sejuk xelok sgt. betolke?

    ^^juera^^ wuaa gitu keee.ish ni yg rs smgt nak mnum lebih byk nih ;)

    ReplyDelete
  12. Ciare, kalau ida mmg kene byk minum air kalau tak bdn akan rase panas mcm kereta kurang air huhu..kdg2 mls nak p shishi byk kali tp ape nak buat kan..lg 1 malas nak ulang alik p minum pun 1 hal..so ida sediakan sebotol air 1 liter utk ida habiskan setiap hari..kdg2 habis kdang2 tak huhu...

    ReplyDelete
  13. ^^eshoppe@Ida^^ wuaa mcm keta panas? hihi..yeke...hmm kalo ciare lah, nk tggu dahaga mmg xkan rasa punye.

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha