Wednesday, December 30, 2009

Pesanan Penaja

Pesanan Penaja:

Kekadang seorang insan yang sentiasa happy dan bergelak ketawa itu, tak semestinya turut happy dan bergelak ketawa di dalam hatinya. Mcm aku, kadang2 ketawa aku itu dusta. sekadar menutup perasaan sebenar di hati. but no one knows. I've cried a lot actually. tapi nangis dalam hati lah. hihi. erm tp after get married to the man that I love, aku dah kurang menangis. adalah jugak nangis bila tgk cerita industan. hoho. tgk cite korea pon aku nangis jugak. ok shut up ciare. huhu

Masa bujang dulu kan, I mean, before I met my husband, I've cried a lot. The only person yang pernah lihat aku nangis sebanyak satu sungai adalah Kak Mas. itu pon sebab tak sengaja dan tak tertahan. But that was the 1st time and the last time kot ada org nampak aku nangis.

Kat sini, bukan nak cakap pasal ape aku nangis tu. tu kisah lama pon. i just want the people around me bleh paham dan tolonglah paham perasaan aku. bleh tak jgn sesuka hati nak judge people. tambah2 lagi working hours. Aku sgt2 benci dan menyampah bila org tanya soalan bodoh atau soalan sensitif masa bekerja. Sebab office hours aku sgt2 tertekan. Bukan mcm sesetengah minoriti tu yang kerjanya hanya bergosip dan potpetpotpet.

My works need my brain a lot. so please lah. please respect privacy dan jgn sesuka hati ckp tak tentu pasal if you dont know a thing about it.

This entry is not decicate to anyone actually. Aku pon ntah kenapa tiba2 buat entri gini. huhu. apehal lah minah ni serious semacam jek. so not me kan? ;p jadi pengajaran utk semua jgk lah. sila lah hormati rakan2 anda dan jaga lah perasaan mereka. semua org tak sama. dan perasaan pon lain2. so treat them well before its too late. kang bila ada yg dah terasa hati terkecik hati, susah kan?

Xoxo;
Ciare =)

3 comments:

  1. manusia nie bla dh brcakap, lpa nak pkir prasaaan org laen..

    sbar yer kak

    ReplyDelete
  2. sabar k sis..dugaan tu...N skg pon trase byk dugaan dtg..lg2 dkt nk kawen ni...

    ReplyDelete
  3. ^^cik gadis^^ TQ :)

    ^^N^^ erm time nak kawen ni mmg byk dugaan.be strong girl :)

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha