Monday, January 11, 2010

ciare ~ official jurusolek . . . . . . . . ??

:)

Bismillahirrahmanirrahim. agak2nya kalo aku nak mulakan career sbg jurusolek sekarang okey x?hihi. tp aku rasa ada 3 perkara penting dlm nak memulakan career ni. tak kira la fulltimer or partimer.

1~ menimba ilmu. erm seperti gambar di atas, aku telah pergi ke kelas mekap basic. dan aku bercadang utk pergi lagi kelas solekan pengantin pada bulan Mac nanti, InsyaAllah :)

2~ alat2 solek. alhamdulillah. hampir lengkap. target aku 2010 ni, tiap bulan nak tambah 1 aje barang. jgn tamak beli sekaligus. selain bankrup, anda juga boleh mendapat tekanan jiwa =p

3~ keYAKINan. ni Mk cakap aku kurang keyakinan. bila makeup aku akan tanya dia "okay x mcm ni? gini okay x?". so dia kata nti kalo aku makeup pengantin xkan aku nak tanya pengantin "awak suke gini ke? ke mcm tu?" haaaaa see? now i know lah, keyakinan tu penting. TQ sayang for the advice =)

Kesimpulannya, puan ciare is NOT YET a jurusolek, officially. erm tapi kalo ada sapa2 nak khidmat puan ciare boleh aje kot. email saje ye. my email is in my profile =p

p/s: i dont like being called "mak andam".
it sounds like dari zaman 70-an plak.
and i dont like being called "make up artist"
kerna org mgkin akan salah paham.
org ingat makeup artist ni adalah memekapkan artist aje (-_-")
so, i prefer being a JURUSOLEK =)
. . . . but, partimer. .

Xoxo;
Ciare =)

6 comments:

  1. make up artist setau aku maksudnye --> pelukis mekap.

    artist in english maknenye pelukis kn? org kite je salah paham.

    ReplyDelete
  2. wwahhhh
    makin mantap skil.. koleksi bulu mata palsu mesti dah banyak
    ok..lain kali kalau ada event nak kena attend, amik khidmat puan ciare je lah..

    ReplyDelete
  3. ciare, gi belajar buat rambut sekali

    ReplyDelete
  4. wahhh nk jadi make up artist... bagus tu.. nnti i kawen leh makeupkan i lak.. hehe :)

    ReplyDelete
  5. owh daku xsaba2 nak diconteng oleh ciare ;p

    ReplyDelete
  6. ^^lina^^ erm ramai salah paham tau.sbb dorg ingat tu bahasa melayu bukan english.apadaaaa~~geram tau

    ^^dayu^^ harus. dah beli berkotak2 :) hihi ok i on aje.gtau je kalo nak khidmat jiranmu ini. alahai set rambut xreti laa.kena amek kelas ni

    ^^azalina^^ haa cepat2 tunang n kawen nti i bleh jd jurusolek. hihi

    ^^dd^^ dd jgn overexcited tau.aku masih novice :)

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha