Tuesday, January 5, 2010

yeay makan nasik minyakkkkk dan tambahkan lemakk :D

gulp! time taip words 'nasik minyak' tu aku telan air liur bbrapa kali. huhu. well, aku on diet. smlm lepas entri agak kontroversi ini, aku rasa macam insaf sket. hihi. kesimpulannye, nak cuba natural diet. iaitu kawal pemakanan dan exercise tiap ari eventho only 5 pushups a day. hadoiii ;p

okay, mari jejak hari terakhir puan ciare melantak secara tamak. hihi. and of kos, ianya terjadi di sebuah wedding yg gilang gemilang makanannye ;p meh aku cerita pasal food. pasal pengantin xyah ah cite sbb food lg penting. aku xkenal pon pengantin tu. dia ni pekerja kompeni jepun sama hubby i. so dtg makan ajela :D

the food: nasik putih, nasi minyak yg mabelesss, ayam masak merah (love it!), daging masak itam (love it!), kurma kambing (loooooveeeeeeee it sooo much!), kari dalca, ulam2, buah2, sambal belacan (x amek pon T__T) dan mcm2 lg lauknye. ape lg??? melantak laaa. KAHKAH

inilah pengantin tersebut. comel2 aje. hihi. tp aku xkenal pon. as i said. came to eat saje. tak senonoh betoi. nak bergambo sesama pon aku liat sbb aku xkenal org situ. maka, i jadi photog :P

my husband dah pandai skrg. pegang baby, main dengan baby. hihi. comelnyeee. pinjam anak asbar kejap.

pengantin yg berseri2 :)

hehe Mk pinjam anak dia la td. gegirl dia tu comel sgt. namanya umairah. aku teringat kyra my niece bile nampak umairah T____T

nilah minah yg dah naik 6 kg pas kawen dan baru terhegeh2 nak diet T____T

See?? gambo aku xde pon time majlis. ni pon snap dlm keta jer. HOHO. tak senonohkan muke kekenyangan aku ni? aku sedar2 dah sampai umah. tido membongkang la. dah la ari ujan. sejukkkk je kena ekon dlm keta. heh ;p

Xoxo;
Ciare =)

7 comments:

  1. 1st question..nape org pompuan je yang selalu akan kembang dulu dr sang suami??
    mengapa..mengapa?? kan makan hasil yg sama..kenapa pembesaran tak sama?? *dayu emosi tak tentu hala*

    chaiyookkk ciare!!!

    nanti boleh jadik role model..

    ReplyDelete
  2. haha..sebab dierang punye metabolisme lain T_T derang memvuncit je

    ciare..suke la mekap u..canti bangat..siyes..cner nak pakai foundation tapi xnak bagi muke berminyak ek?
    ade tips x?
    huhuhu

    ReplyDelete
  3. Ciare,
    Eiii tak sempat nak tinggal komen psl jus tu..
    Meh la dit secara semualajadi dengan cara yang menjimatkan..
    Kak Ili ada wat entry penjang lebar pasal tips tu aritu..
    Nak tak?
    Biar naik berat dulu..itu tanda bahagia weh kawin nih..

    ReplyDelete
  4. xpe yunk..nek pon sbb ati manyakk senang laa tu..bahagia..

    ReplyDelete
  5. ^^Dayu^^ hehe i pon emosi jgk.now tak pasal2 laki kena diet skali sbb bini diet.haih makin kurus la dia T__T huhu. eh dayu nti pas pantang mesti kembali selim punye lah :)

    ^^kak ina^^ huhu TQ :)

    ^^qaseh^^ erm mekap bese je tu. huhu. light2 jer

    ^^farah^^ owh i pkai foundation kryolan.dia mmg x oily.pastu kalo bleh kena pakai loose powder br nampak fresh jer.tp i xde pon loose powder.huhu.btw TQ :)

    ^^kak ili^^ diet yg menjimatkan?ade wat entri yer?ok jap lg kite terjah :D

    ^^N^^ camne nak bahagia mcm ni.tiap saat susah hati pikir nak diet.hoho

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha