Friday, March 5, 2010

bila nyawa dipertaruhkan

ko penah rasa tak nyawa semacam dipertaruhkan?? ntah kenapa aku selalu kot jadi macam ni. tak semena2 fobia tak pasal2. ko nak kena sepak ke ciare?? huhu ;p antara keadaan2 yg selalu membuat aku rasa mcm nyawa dipertaruhkan adalah seperti berikut:

1) menaiki lift. dah la tempat klien yg aku bertenggek hari2 ni tgkat 18. lepastu lift dia scary gila. err rupa tak scary tapi dia punya sistem tu buat aku rasa kecut perut nak terberak tiap kali nak naik. kdg2 dia tersentap2 kat tgh2 jalan. eee ngeri okay :(

2) naik kayak. serammm. dah la aku tak pandai berenang. dulu2 aku berani tau kayak2 ni. ateeee hometown i tepi laut ;p. pada satu hari aku berkayak kat sekitar tasik di bukit merah. aku pon dgn beraninya mengayak laa. tiba2 aku terpikir tasik tu dalam mana ek? air nya tenang tp who knows kan ada apa kat bawah kayak aku tu?? tah2 ada pirana versi air tawar ke, antu air ke? T___T

3) permainan di taman tema. ambik satu contoh mudah. GENTING. sumpah aku tak akan main even games for child sekalipon. kalo mesin tu dah rosak atau ada skru tercabot ke, mainan tak merbahaya pon bleh mencabot nyawa. aritu g genting tak main pon. MK mcm nak main tp sian dia dpt bini penakot dan xnak main. hehe ;p

4) meniti di longkang besar. hehe. mcm kelakar. tapi ntah kenapa aku selalu rasa nak pitam kalo melalui kawasan berlubang yg dalam i tell you. tapi kalo panjat pkok tinggi aku tak gayat pulak. pelik.

5) berada di sebelah lori balak. owhhh ni i ngeri nyahhh. tiap kali berselisih/potong/selari @ berada kat belakang lori balak. aku rasa nak terberak. aku selalu terbayang2 rantai2 pengikat lori balak tu terputus. atau kayu2 balak tu menggelungsur dari lori (utk situasi aku kat blkg lori balak). wuaaa takotnyaaaa :((

6) er byk lg sebenarnya tp cukup lah buat masa ini.

Xoxo;
Ciare =)

6 comments:

  1. time park kejap tepi jalan sbb ckp henpon ke..pastu ade lori balak or bas ekspres x sedar diri, bawak laju2..rasa cam nak terbang je kete comel i neh..

    ReplyDelete
  2. Ciare...situasi nombor 3 kite memang serupa..calit..calit...

    ReplyDelete
  3. sama..sama. tiap kali naik lift mesti terpikir kalau la kable lif ni putus tak ke ngan aku2 mati terhempas..
    lagi2 yg umah sewa bujang dulu, mmg seriau lah..suka sgt tersangkut2..
    kalau ada kat sebelah lori besar2 pun takut.. kalau lori balak lagi lah..

    ReplyDelete
  4. ahahha kelakar...tp setiap orang ade ketakutan masing2 yg orang laen fikir ianya pelik..tp unik=p

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha