Tuesday, March 9, 2010

Saya nak buah ini :((

Tadi budak2 kat opis ni bercakap pasal coklat. aku ni tak berapa suka sgt dengan coklat.aku lebih suka makan budu dr coklat kot.haha. so dah bersembang pung pang pung pang, masuk ke topik asal usul coklat iaitu BUAH KOKO.

tetiba aku rasa nak melantak la pulak buah koko ni. dulu masa kat kampung aku selalu mkn buah ni. infact aku siap curi buah koko jiran aku. hehe. alaaa tapi aku tahu arwah opah yakni jiran aku ni mesti bagi punya buah ni, tak payah curi2. so dah alang2 aku amek je, hehe. ups! ini bukan perangai contoh. sila jgn tiru ;p

gambar dipetik dari google
ini adalah ulas buah koko yg dah masak dan siap sedia dihisap kerana manisnyaaaaaa lazaatttt. bijiknya jgn telan pulak. hoho.

gambar dipetik dari google
ini pulak rupa buahnya time belom kupas lagi. adoiii teringin bangat sih nak makan buah ni. uuuu kat mana aku nak cari buah ni?? kat umah jiran aku pon mcm dah tak ada je pokok koko ni. ada cadangan?? sapa suh aku pegi plantation felcra ke felda ke siap dia. hokhok ;p

p/s: isi buahnya putih, tp coklat warna coklat.
pakai pewarna ke apa? whatever lah, i dont like chocolate!
kecuali, ferrero roche & kinder bueno. tp ada masanya
dua2 coklat ni pon tak lalu aku nak mkn. ikot mood ;p

Xoxo;
Ciare =)

11 comments:

  1. amboii.. dah mengidam pulak... hehehe... aminnn

    ReplyDelete
  2. aku je yang tak penah makan
    walaupun kat kampung tok penuh dengan buah ni

    ReplyDelete
  3. x pernah makan jugak... bila dapat kita share ye.. hehe

    ReplyDelete
  4. umah mak sedara i de buah ni..tp ari tu g umah dia tgok ade pokok je..buah x de..mak sedare ckp x brape nk berbuah dh skrg..x mcm dlu..dlu klu pg umah mak sedara ni sllu la dpt mkn buah ni..skrg x de dh..i pn duk jauh dr kampung so ssh nk pg umah mak sedare tu..time bila ade mse pg umah dia buah koko dh x de..hoho..teringin jgk nk mkn ni..haisss!!

    ReplyDelete
  5. umah mak sedara i de buah ni..tp ari tu g umah dia tgok ade pokok je..buah x de..mak sedare ckp x brape nk berbuah dh skrg..x mcm dlu..dlu klu pg umah mak sedara ni sllu la dpt mkn buah ni..skrg x de dh..i pn duk jauh dr kampung so ssh nk pg umah mak sedare tu..time bila ade mse pg umah dia buah koko dh x de..hoho..teringin jgk nk mkn ni..haisss!!

    ReplyDelete
  6. Ciare,tahniah..sebab dah buat orang kat sini pun sekapal.
    Eiii terliur la..teringat kesedapan buah koko tu..
    Dulu masa kecik2 kalau balik umah opah mesti makan buah koko ni...

    ReplyDelete
  7. koko..mana nak carik ni??
    nak jumpa org jual, lagi jarang...
    isskkk...mmg sedap makan buah ni lah..dulu kecik2 suka main2 bawah pokok koko jiran..dah lah rendang..

    aahhh..mana nak carik ni ciah??

    ReplyDelete
  8. Hallaa..teringat makan buah koko mase balik kampung kecik2 dulu.hehe

    ReplyDelete
  9. biji buah koko tu yg org buat coklat kak..
    dulu sy slalu gak mencuri buah ni kat rumah nenek sedarA....

    asaal balik raya jer mesti dia dok berzikir jgn buah koko dia hilang....

    tapi skang pokok tu dh xde..kena sambr kilat

    ReplyDelete
  10. kak ina pun suka makan buah tu...tp dh tak ada dh kat kampung....

    ReplyDelete
  11. ^^ann^^ amiinn...huhu

    ^^hazzy ishak^^ hhe..sedap tau.tu pon penah rasa sbb jiran ada tanam.kalo x, x merasa lah

    ^^juera^^ sedap kaaan??lbh sedap dr smua candy kat kedai2 nun ;p

    ^^kengkawan^^ ok.kalo dpt nti i kasi info.tp mcm xlogik je nak dpt buah ni kat tgh bando ni.

    ^^kak ili^^ ops!hihi.haaa try la cari.kalo jumpa habaq mai nooo

    ^^dayu^^ tuh la psl.xtau nak cr kt mana ni.camne ek..:((

    ^^ayda^^ tulah, memori daun pisang ms kecik2 dulu :) pastu memori kena marah dgn mak sbb amek koko jiran ;p

    ^^widda^^ owh, biji koko kaaa wat coklat ;p

    ^^kak ina^^ makin pupus kot.hoho

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha