Monday, April 26, 2010

I'm not a big fan of asam pedas

Assalamualaikum

eh eh mcm tak pecaya aku buat entry ari ahad. duh (-_-"). ini scheduled entry sebenarnya. okay tak tau apa motip aku bgtau korg. maybe rasa tak pecaya sbb da lama xbuat entry on weekend. erm aku rasalah, tak ingat sebenarnya. ok shut up ciare, org dah paham ko jgn buat onar bg org penin. maaf ku pinta (-_-")

By the way, saya mau bicara pasal asam pedas. ko tau apa asam pedas? hehe semua org tahu rasanya. tapi ko tau masak asam pedas? jujurnya, aku tak tahu sbb tak berminat nak tahu sbb aku tak minat jadi buat apa aku tahu??? hihi, jujur sekali :) serius, asam pedas tiada dlm list makanan favourite aku. apa barang?? ;p eksyen sekali minah ni. ko nak kena lempang ciare??

Ceritanya begini . . . . .

Pada suatu petang yg aman damai, aku telah menflashback masa silam aku dalam mimpi. erm gila tragis bukan ulang tayang masa lampau dalam mimpi. oh, nasib baik tak ulang tayang bagaimana aku jatuh basikal pada kali pertama naik basikal ok. i trauma. berdarah lutut i masa tu :((. okay da lari cerita, mari kejar trek balek.

Aku mimpi . . . . .situasinya begini kok.

tempat: rumah bujang ku
watak: aku dan kakyan
perbuatan: kakyan sdg main masak2 di dapur, aku tumpang lalu ;p

jadi, aku menonton beliau. aku rasa masa tu weekends, sbb tu kakyan rajen masak2. kalo ko tgk dia masak, aku rasa mcm "beliau ini patot jd chef". kenapa?? sbb masakan yg simple, bleh jd complicated dan meriah sekali. dan hasilnya, konfem menjilat sampai siku i tell you.

dalam mimpi tu, mmg ulangtayang habis2an tau. aku tanya kakyan "masak apa tu?". saja nak berbasa basi. ku tgk bhn2nya sgt complicated. daun kesum, bunga kantan ... err okay tu je yg cmplicated. haha. sbb kalo aku masak, xde pon bhn2 mcm ini. selalunya kalo aku masak hanya ada bwg putih, bwg merah, cili sket. hahaha. itu BASIC. tp bila ketang ketung ketang ketung kat dapo, bhn2 basic aku tu bleh buat 5 jenis lauk berbeza okay. hihi ;p

kak yan jwb "nak masak asam pedas". hmmm aku mengangguk2 jelah. aku pikir, pasti asam pedas johor sbb kakyan org johor. so kakyan pon ketungg ketanggg ketung ketanggg asam pedas dia pon siap. rupanya asam pedas ikan keli. oh, ikan keli peberet ku jika anda xtau. mula2 kakyan offer aku makan sekali. well, harus la aku jual mahal. mcm tak dapat terima kenyataan aku bakal menelan asam pedas.

bila aku tenung2, asam pedas ikan keli dia nampak menarik. kuahnya ala2 kemerahan. pekat. bau wangiiiii. eh, apasal lain beno dgn asam pedas yg aku slalu nampak kat perak?? errr, lain bebeno ke rasanya asam pedas antara 2 negeri??

pastu aku buat keputusan utk makan. sekali suap . . . . . . . . .



DANGGGGG ~~~~


apa ni?? kenapa sedap gila?? oh, lazatnyaaaaa.....serius, itu asam pedas terbaik aku penah rasa. sesungguhnya asam pedas perak bukan begitu. yahooooo, aku mkn asam pedas ;p dan harus la aku menjilat jari sampai siku. hehe. sedappppp sgt2.

tapi itulah kali pertama dan terakhir aku rasa asam pedas ikan keli kakyan. pastu, aku xde plak mintak dia masak. lagipon lepas tu kami susah betol nak jmpa kak yan. dia busy dgn kerja. jadi itu lah dia ceritanya.


ting! aku terjaga dari mimpi....uhh, air liur meleleh la! errk ;p terus sambar phone. air liur dibiarkan meleleh. cepat2 taip sms

"kak yan, nak mintak tlg. bleh tak bg resepi nak masak asam pedas ikan keli mcm yg kakyan penah masak dulu. adik tetiba teringin!" (dorg mmg pgil aku adik)

ahh sudah, biar betik aku ni! da la lama tak jumpa, tak tanya kaba, ntah kat mana kak yan tggl skrg.....tapi aku tanya resepi je?? hahahaha. sgt memalukan prestasi sendiri ;p




itu lah penangannya asam pedas johor. org2 johor, hargailah asam pedas anda :)

Xoxo;
Ciare =)

No comments:

Post a Comment

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha