Friday, April 30, 2010

Mari mandulkan org2 tak bertanggungjawab!

OK sebelum tu nak mintak maap. tajuk di atas bukan aku yg cakap tapi seorg senator yg telah bercakap. aku just ulang tayang je. hokhok. haaa, kecoh2 psl nak mandulkan sape ni?? sabo sabo, takkan senang2 nak mandulkan org. tetapi, ini adalah hukuman kpd lelaki2 yg tak bertanggungjawab membuntingkan anak2 gadis sehingga terjadinya kes2 buang @ bunuh bayi.

Erm tp aku rasa ini baru saja dicadangkan. belum lagi kata muktamad. kalo dah muktamad, mau menggulupur mereka2 yg jahat diluar sana. hukhuk. jgn kata mandulkan, potong je terus anu dia aci x? hahaha. kejam nyah ;)

Tapi bila dipikir2 balek, ini adalah semacam kejam. kenapa? sbb aku rasa jika lelaki2 tak bertanggungjawab ni INSAF di kemudian hari lalu mendirikan rumahtangga, camne dorg nak dapatkan zuriat sendiri jika hukuman pemandulan telah dijalankan. hmmmm, ni pendapat aku je. Yelah, org jahat tak selamanya jahat. mereka bleh insaf dan bertaubat pd bila2 masa.

Aku rasa, hukuman yg sesuai adalah sebat kan? sbb mmg hukumnya sebat jika berzina (kan? correct me if i'm wrong). tapi, ini pandangan aku je. jgn serang aku lak ;p

So, what say you?

p/s: aku ada memandulkan kucing jantan aku. sbb dia rajen sokmo merogol kucing2 betina kat umah aku. beranak pinak sokmo. tp ni dulu la. now da x bela kucen. hiks ;)

Xoxo;
Ciare =)

2 comments:

  1. kejamm?? dorang buang nyawa merate2 lg kejam... sule lagi baguih.. sian baby yg kene buang pastu meninggal.. sob..sob..

    ReplyDelete
  2. hik3...nk tergelak part last tuh...hahahaha....

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha