Friday, June 18, 2010

3rd Checkup (14 weeks)

Dipetik dari my private journal blog. Date: 31st May 2009

about size of a lemon ~ 3 and half inch :) cutenyee baby ^___^

30 MAY 2010 ~ Alhamdulillah. selain meraikan our 1st anniversary, kami pegi 'visit' si kecik ni semalam. about 6pm, kami masuk jumpa doktor :)

baby: 15 weeks (tambah tolak 7)
ukuran kepala baby: 3 cm
baby: completely active!! eee geram tgk baby :)
mother: lost 1 kg.
urine test: ok

Masa scan tu, mula2 baby diam. mcm tengah baring mengiring. pastu doktor cakap "bangun2, mak awak nak tgk ni" sambil goncang2 baby. pastu, terus baby active koooo. dia berguling2 sakan i tell you. OMG, I want to cry tp malu lak dgn doktor. haha. so nangis dalam hati ^_-

Oh manisnya jumpe baby semalam. we love YOU honey :)

Cukup lah utk tatapan sahabat2 sejati yer :) mmm, ingatkan taknak update sgt psl baby . . . bkn apa, bila selalu bercerita aku jadi terexcited smacam tau. huhu. tp oleh kerana aku dah excited pon (sape tak excited kan??), so i cerita yg basic2 jelah kat korg yer. since ada yg bermesej2 di FB and email gtau betapa excitednya dorg jadi auntie-to-be di alam maya dan mengikuti perkembangan aku dr before kawen, da kawen, da preggy pon...isk terharu T_T. hihi. sgt sporting lah you all ni. rasa bersalah pulak bila tak cerita benda2 happy kat korg. nakal la you all ni ~.~

Xoxo;
Ciare =)

3 comments:

  1. every month pergi check up mesti rasa nak nanges..it's soo unbelievable ada "benda" hidup dalam perut kita kan??

    ReplyDelete
  2. boleh ko tahan nangis yer.. aku yang baca ni pun tetibe mcm sebak je.. padahal kawen pun belum..

    ReplyDelete
  3. deena: tu lah kan. next checkup nak nangis lah.hihi.masalahnye doktor tu very funny mar..xmampu nak gelak dpn dia.hokhok.

    zarith: dulu time aku ikot kakak aku scan aku nangis.tp time tgk anak sendiri xnangis lak.hehe.ate, doktornye asik wat lawak =p

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha