Thursday, August 19, 2010

dugaan...ramadhan oh ramadhan!!

Salam semua :)

memula nak ckp aku agak tak puas hati dgn diri sendiri sbb asik tak sihat aje. nak nak pulak time Ramadhan ni kesihatan jatuh merudum. padahal sebelum2 ni ok. cuma trimester pertama tu je dulu yg terseksa sket tp lepas tu dah ok. ni pulak, dlm smggu dekat 3x aku g klinik. dah rasa malu nak jumpe doc. uuuu. tapi mujur laaa doc paham.

so sakit terbaru aku adalah demam selsema dan batuk. mcm sakit biasa je kan? taaapiiiii....utk org pregnant sgt2 laaa x elok. nasib baik ini 1st time demam ms pregnant. so doc xde la marah. cuma dia kata kalo bleh sila laaaa elak2 demam selsema ni. sbb x elok utk baby. maybe takot baby jangkit kot. huuuuu. sian baby. baby jgn sakit tau, biar mama sorg je sakit :'( tp tu laaa, camne nak elak penyakit ni kan...cuma bleh berhati2 jelah

maka doc pon bg aku ubat ber-dose rendah yg sesuai utk ibu hamil dan 2 hari MC! wuaaah kalo time tak pregnant, susah wooo mau dpt mc byk hari kecuali ko da teruk sgt. tp time preggy ni doc kata pempuan ngandung lambat recover, sbb antibodi lemah. so menjawab ah aku dgn bos mc sampai jumaat sbb br mlm td g klinik. psttt, arini kira EL sbb aku lemaah sgt2. nak pegi klinik sorg2 amatla xlarat. so tgu MK blk keje. soooo, 1 hari la terbaring. tp puasa ttp pose :)

pelik jgk demam kali ni sbb aku panas dlm. kalo rasa kt kulit badan ni rasa sejuk aje. skali check temp tinggi wo0o0. tokojut doc. uuuu jgn laaa tggi sgt suhu badan ni. takot effect baby. KORG DOAKAN SAYA CPT SEMBUH YE :'( uuuu uuu rasa nak nanges je jd lemah mcm ni T____T

p/s: arini doc xbg puasa. dia suh mkn ubat ikot time spaya cpt sembuh. wuaaaa tensi! hrp2 besok bleh puasa mcm bese. JAIS jgn tgkap saya time mkn nasik tghr kang. hehe :p
p/s lagik: scheduled entry. ni taip pas sahur. teman MK sahur and time to take medicine :((

4 comments:

  1. ciare, aku penah dengar orang cakap 'Allah bagi sakit sebab nak cuci dosa-dosa kecil kita'. Jadi sabar la ey.

    ReplyDelete
  2. wa... dah pregnant eh.. tahniah..

    ReplyDelete
  3. sabarlah pn ciare ye...maybe antibodi ibu2 mengandung time poser ni rendah rasanya..i pun 1st time tak sihat demam,batuk,selsema dan sakit tekak skali time pose ni,dah nak semingguu tak baik lagi :) semoga cepat sembuh ya...btw,kalau tak larat tak yah poser :)

    ReplyDelete
  4. lina: jika begitu,moga terhapus lah dosa2 kecil ku.amin

    hamzah: :)

    mrsnageb: tu la psl doc bg mc lama sbb antibodi lemah.huuu

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha