Thursday, August 12, 2010

mari apply cuti

As of ramai yg sudah apply cuti jadi saya juga tak mahu ketinggalan. tapi saya belom mahu apply lagi sebab jauh lagi. cuma sudah mau merancang cuti raya. berdasarkan calendar ini, adalah panduan sikit. source: HERE.jadi raya nya jatuh pada hari Jumaat ek? 10/9/2010? kompom kah sudah tarikh ini? tapi selalunya kompomkan. ok so, nak apply berapa harikah cuti? mgikut kalendar ini 16/9/2010 adalah hari Malaysia. so da jimat 1 day leave. hehe. tak silap company pula akan sedekahkan cuti extra 1 hari. so jom senaraikan:

9 - pakai cuti company bg
10 - raya
11 - sabtu
12 - ahad
13 - annual leave
14 - annual leave
15 - annual leave
16 - cuti umum Hari Malaysia
17 - annual leave
18 - sabtu
19 - ahad

Ok so, saya perlu apply 4 hari pakai annual leave. hmm, bleh tahan la tu kot :) tp agak2 MK cuti bape lama ek? company je*pun tu punya la susah nak mtk cuti lama! xpe lah, saya doakan dia dpt cuti mcm cuti saya. tp kalo dia x cuti pon, aku tetap nak cuti gini jugak. bleh rest di rumah. err rest a.k.a melantak saki baki kuih raya KOT HAHAHAH. tapi instinct saya mengatakan MK dpt cuti sampai 16 saje. pasti 17-18 udah kena berkhidmat smula dgn org je*pun tu. haih. saboo saboo. tu la adat makan gaji. nak cuti lama, sila la buat perniagaan sendiri

Jika MK cuti sama mcm saya so total kami cuti sama2 ada 11 hari. which is bleh bahagi 5 hari perak, 5 hari terengganu, 1 hari rest. tapi jika MK cuti sampai 16 je, so we all ada 8 hari aje utk bcuti sama2. so haruslah 4 hari perak dan 4 hari terengganu. selebihnya rehat utk saya dan kerja utk MK. whuaaa tak best lah! tp nak buat camana, dia kena save cuti time maternity saya pula nanti. woo woo

p/s: MOTIFFF aku plan semua ni kat sini?? HAHAHA
p/s lagi: ni scheduled entry. saya sudah sampai umah dan tgh masak tika ini :)

4 comments:

  1. Oo..cuti raya kene apply AL ek kat company Ciare..kat company sy..mmg di beri cuti..10 ari cuti raya..coz ktorg byk guna replacement cuti..so byklah cuti raya utk ktorg..

    ReplyDelete
  2. hehe. cuti aku dah diapprove. stat kames and sminggu selepas tu. same la mcm ko. yayy yay cuti cuti. beshnyaaaaaa. hihi.

    ReplyDelete
  3. i pun plan nak cuti panjang hehe. tp cni takdok bg cuti awal 1 hr. so, i apply cuti hari khamis, sambung 4 hari lg utk minggu pertama raya. total cuti yg dimohon 5 hari. agak2 dpt x?
    *fuh..fuh..fuh mintak2 la dapt

    ReplyDelete
  4. marziey: ush bestnya!weols xde maknanye..huhu..tp xpe, pas raya balance cuti totap ade lg 15.5 hari. hikhik

    muni: kan kan kan?xsabar nak cuti lama utk rest :D

    cc: mesti dpt punya lah! ;)

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha