Friday, October 22, 2010

Eyebags?? lets make it invisible =)

Hye hye semua. kita rest dulu dari entry2 Bandung, Indonesia ye. sian korg. haha =p anyway, I got a message from a reader kat FB (Mrs A ;p) bertanyakan gimana kok mau ilangkan eyebags dgn makeup?? hokhok

Apapon, rasa tidak layak nyah menjawab soalan ini. i'm not a pro taw. tapi oleh kerana beliau nak tau tips dari puan ciare kembang semangkuk ni, maka i gtau jela camana i sorok eyebags i dari uols. kelass maaak ^_^

woh sangat berani mati meletak gamba tanpa mekap dan tanpa edit di sini PENGSAN!! kantoi segala lubang dan kemerahan2 sekitar pipi/idung tu. mujur ade teknologi crop picture. kehkeh =p

eyebag aku bleh katakan tidak la seserius mana. masih ditahap terkawal. mungkin jugak kerana seri pembawakan budak. WEKKK PERASAN!! hihi

selain menggunakan kryolan tv paint stick (yg ni utk kegunaan bila nak mekap tebal utk jalan2), for dailywear saya memakai foundation di atas. Supra Color dari Kryolan jugak. berbaloi2. dgn mende ini, no need extra concealer whatsoever. pakai je menatang ni tepek2 kat muka especially kat tompok2 itam/merah dan jugak eyebag aku ni haa.

dont forget to use sponge yer kawan2. especially utk muka aku yg sah2 tak rata permukaannya. siap ada pakej lubang2 parut jerawat lg. dgn sponge, nanti rata dan mulusss aje sapuannya :)

ok dah pakai dah. hihi. utk daily wear aku tak le pakai tebal2. light2 gitu. kang pengsan lak bos mak =p so ilang la eyebagnya. yg gelap tu hanyalah effect shadow yer. oh garis di bawah mata?? OH NO!! am i that old?? T___T nangis

mata aku sepet je sebenarnya kalo tak pakai eyeliner. korg tertipu selama ni. HAHA
OK dah siap. jom pergi kerja ^__^

2 comments:

  1. wah..
    nmpknya saya telah terpengaruh dengan kryolan ni...huhu

    ReplyDelete
  2. mrs adam: kryolan is the best foundation ^_^ for me la.hehe

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha