Thursday, January 27, 2011

Cucuk dua bulan

Pada tanggal 21 January 2011, Rayyan telah dicucuk buat kali kedua (lupa nak cerita pasal cucuk bulan pertama. takyah la ek). Saja pegi la klinik ari Jumaat malam Sabtu. Incase kalo dia demam lepas kena cucuk, tak payah la aku cuti sebab Sabtu Ahad cuti kan. Prepare jela. Mana la tau kot kot terdemam.

Time kena cucuk tu, takda maknanya nak tangkap gambo segala, den tengah riso okayyy anak teruna nak kena cucuk. Memang aku masuk bilik doktor, tapi time dia duduk aku toleh tempat lain. Kalo aku tgk, bukan anak yg nangis tapi maknye. Maka, untuk elakkan drama swasta, baik aku toleh tempat lain T___T

Dia nangis sikit aje. Lepas je kena cucuk, doktor tu dukung n timang2 dia. Suka la dia ;) Tapi ada la berbasi basi lagi nangisnya. Emm, tapi tak susah mana. Sumbat je nenen, senyap la dia. Terus tertido ^__^

Oh, gambar di atas adalah semasa dalam pantang hari ke-10 kot. Time misi datang umah, dia kata Rayyan ada kuning sikit. So kena pegi klinik kesihatan. Kat klinik la kena cucuk kat tapak kaki ni coz misi nak amek bacaan kuning. Dia kena jaundis (kuning dlm bahasa saintifik) sikit aje, kena 6.5 tak silap. Alhamdulillah :)

Syukur la sangat2 Rayyan tak banyak masalah sama ada jaundis ke, demam ke, sesema ke... Aritu ada jugak macam lendir kahak kat tekak dia, tapi elok sendiri pastu. Riso jugak takot melarat. Pas kena cucuk sebulan dan 2 bulan so far dia tak demam. Thank you, Allah.

Aku ni dah la spesis cepat panik, kalo Rayyan demam ke selsema ke...camana laaaa agaknya. 'Rayyan kuat kan? takmo sakit2 ye sayang. Minum susu mama byk2. InsyaAllah, segala penyakit dijauhkan' Amin.






Dengan syarat, aku kena jaga pemakanan aku dulu. No ice. No food yang angin2 sejuk2. Bertahanlah!


5 comments:

  1. oh rayyan nak kontrol ensem tu..pasai tu tak melalak..hehehe...good boy sungguh laa baby gebu ni...cik ciare sila jaga mkn eh...mkn mende berangin sgt anak dok kentot jeee :P

    ReplyDelete
  2. I pun sama..kalau nak cucuk rafique, i duduk jauh2..sebab nanti rafique memang x nanges tapi mak dia neh nampak jarum masuk badan anak, terus meleleh air mata..haha

    ReplyDelete
  3. betol..klo bF baby..si ibu pon kne jage mkn kan...

    ReplyDelete
  4. wah cepat jer masa berlalu dh kena jab....tahniah followe dh sampai 400..slow sgt internet nak comment lambat...kak ina ada tag ciare....kalau ada masa ekkk sila kan

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha