Monday, April 25, 2011

Cendol paling sedap! ;)

Assalamualaikum ;;)

Just a short one.

The most delicious cendol i've ever taste. Di mana? Harus lah di negeri tumpah darahku Perak Darul Ridzuan. Few years back, this cendol only can be found in Setiawan/Manjung. Thankfully, now its available in Ipoh. Siap ada dua lagi. Bercham and Gopeng ;;)



Sedap sungguh sedap. Tapau sampai 5 bungkus. Siap beli version cawan ni 1 untuk minum dalam kereta. Gelojoh punya pasal ;)) Tengok, Khair Rayyan sampai terlentok lepas minum cendol.


Eh, silap. Dia takda kena mengena pon dengan cendol. Dia memang kebiasaannya pengsan bila dalam kereta. Heh.



Di rumah, sambung makan lagi ;)) Haih. Tiap kali balik kampung memang tak bole miss ini. Kalo tak aku bleh naik darah tinggi sebab asik marah2 selagi tak dapat ;))



Akhir kata, sila cari insan tersembunyi.


Memang tak akan jumpa punya. Pandai budak ni cari pot kat bucu2. Kadang sampai tengok 2,3 kali baru perasan mana dia ;)) Ish ish anak mama ni. Love you sayang :x


Last but not least, kindly visit our blogshop HERE!

4 comments:

  1. Pe nama kedai cendol tu wei..cam perasan ade gerai cendol area setiawan tu..dkt ngan petronas 1..tp tak tau la kot2 ade yg lain

    ReplyDelete
  2. ciare - huhuhu kat perak rupa nyer adeh..jauh nya nak pi

    ReplyDelete
  3. weh makan tak ajak..hihi..aku tau satu kedai kt ipoh tu..tp xtau apa nama tempatnya..hihi..tapi dekat je dgn umah leha..kat sbrg jln megoplex tu ada simpang...masuk trus n belok kiri..kat tepi jln jek...depan lot2 kedai..

    ReplyDelete
  4. mana rayyan, xnmpk pun.. ciare ko tipu ey

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha