Wednesday, April 6, 2011

SEDIH NOKS

 Assalamualaikum

Em nak tanya, napa eh ramai bloggers buat entry Wordless Wednesday? Dulu ingat kebetulan dorang sama2 buat. Tapi bila dah berkali2 terjadi aku jadi tension. Arghhhhh! (poyo lak mak ni ;)) ). Ada apa2 kempen yang aku tak tahu ke noks?? (wuaaaaaaaaaaaa napa aku dah terjebak dgn word NOKS ni?? mak tak sukaaaa ;)) )


OK i'm not talking about Wordless Wednesday because my days always FULL WITH WORDS. If you know Ciare Baha, hmmm.....she can talks without fullstop. MUahahaha :D





Sebenarnya nak bercakap pasal topik HOTFM tadi. Aku pagi2 mmg layan HotFm dgn HitzFm je masa driving. Kalo Hot boring aku bukak HItz dan begitulah sebaliknya. So tadi, terdengar la 1 caller kat HotFm. Apa ke nama topik arini aku lupa, tapi ada 1 caller lelaki tu betul2 buat aku sebak dan menitiskan air mata. Oh maaaaan!! Damn it la. Mak dah jadi sensitif sekarang noks :-S


Alkisahnya begini (Sila baca cerita ini sambil dengar lagu Faizal Tahir di bawah. Sila klik play ye)



Lelaki tu kata dia telah mengabaikan isteri dia. Dia lalai. Curang. Dan paling tak disangka, dia menceraikan isteri dia ketika isteri dia pregnant (time ni aku dah bergenang air mata :-S ). Dia kata masa isteri dia pregnant memang dia totally mengabaikan tanggungjawab dia sebagai suami. Kerja rumah langsung tak bantu isteri. Sampai lah keluar word cerai itu :(


Tapi setelah aje wife dia bersalin, dah dia lihat wajah bayi tu, dia rasa betapa bersalahnya dia, betapa berdosanya dia. Dan dia ingin bertaubat dan mahu menebus kesalahan dia. Nak bersama semula dengan isteri dan anak mereka. Wife dia terima dia, tapi masih belom 100%.


(time ni aku nangis dah :-S )


Cara lelaki ni cerita dalam suara hiba betul2 buat aku sedih. Tapi alhamdulillah dia cepat sedar walaupon agak terlambat. Syukur wife dia terima dia balik. Mulia sungguh hati isterinya kan :) Aku rasa part paling sedih masa dia kata bila dia tgk muka baby, baru dia sedar akan khilafnya. MasyaAllah.. Apapon, aku doakan agar dia bahagia walaupon tak kenal siapa dia. Sesungguhnya lelaki yang berjaya merendahkan EGOnya adalah cool ;;) Apalah perlu ada ego kan? Jika sayang, katakan sayang :x


Lepas tu HotFm pasang lagu ni plak




TERSENTUH NOKS!!! memang sesuai untuk lelaki ni nyanyi kat wife dia

 Harus bagaimana lagi
Dan terus begini
Dengarkan aku
Lihat ke mataku

Cukup sudah kau menghukum

Salahku tetap salahku
Benarkan ku berbicara
Agar bisa pulih semua

Namun harus sampai bila

Kau kan diam seribu bahasa

Chorus

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu
Fahamilah ku tak mampu terus tanpa kamu
Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Saat mata terpejam

Hanya kau ku terbayang
Menghapus semua segala rasa di jiwaku

Saat mata terbuka

Kamulah yang pertama
Tak mampu aku
Bayangkan
Hidup tanpa dirimu

Repeat Chorus


Aku memang bersalah

Selalu saja mengabaikan mu
Dan tapi dah ku sedari
Segala perit kau lalui
Ku terlupa kau terluka

Dan memang selalu

Aku bersalah
Selalu saja mengabaikan mu
Meninggalkan mu
Dan tetapi itulah aku sedari
Segala perit yang kau lalui
Kerna diriku yang terus hanyut

Maafkanlah ku tak bisa hidup tanpa kamu

Bagaimana ku nanti
Bila tiada mengganti
Yang ku ada hanya kamu saja

Bagaimana ku nanti

Bila kau tak di sisi
Yang ku ada hanya kamu saja

- i likeeee Faizal Tahir, tetiba ;p -

kindly visit our blogshop HERE!
 

7 comments:

  1. mesti lelaki tu pun sedih dgr lagu ni kan..sib baik dia sedar cepat..ada tu x sedar2..

    ReplyDelete
  2. hati perempuan kan...sedey cite ni ciare...

    ReplyDelete
  3. tima kaseh sbb kata aku cool.. wahh tetiba..

    ReplyDelete
  4. oh hari tu lagi sedih ade caller call radio ape tah, dia on the way pegi mahkamah sahkan penceraian, disebabkan laki dia curang..T_T
    sebak aku, aku tgh drive nak g keje, die tgh drive g mahkamah sebab kena cerai...T_T laki dia balik kat janda lama dia..

    ReplyDelete
  5. ikhlas ckp la kak kan, klau saye di tempat isteri dia..saya xkan terima balik suami seperti itu..ye, saya mmg suke berdendam..so, sblom buat sesuatu..pls fikirkan dulu apa yg akan tejadi nanti..memaafkan mmg mudah tp tidak utk melupakan..parut tetap parut..mana bisa hilang dgn kata maaf saja..

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha