Monday, April 11, 2011

Spagemee Carbonara Holiowww ;)

Hahhhhh tergoda tak tengok imej di bawah? ;))


Inilah namanya Spagemee Carbonara!

Kenapa SPAGEMEE namanya? Kerana ianya adalah sejenis spaghetti dan mee. Rasa dia macam spaghetti+mee la sebab tu namanya begitu. Dia tak kenyal macam spaghetti dan tak berminyak macam mee. Hmm camna rasanya?? kena lah beli di eHalal2u.com ;;) Harganya cuma RM3 (250g) dan bleh dimakan oleh 6 orang untuk sebungkus tu.

Cara masak
-----------
1) Panaskan kuali. Masukkan 2 sudu teh planta. Tumiskan daging ayam cincang (i pakai bege ramly je) sampai agak2 masak. Campak bawang putih dan bwg merah byk mana uols suka. Tumis sampai semuanya kekuningan

2) Masukkan sayur mcm cendawan. Aku masukkan kobis bunga sekali. Pastu campur fishballs skali. The more the merrier. HAHA ;))

3) Masukkan sos prego carbonara. Kalo takda sos carbonara, anda bleh letak susu segar 2 cawan pastu letak cheese. Tu je, sonang kan :) Nak lagi sedap tabur oregano punya herbs. Then letak sket black pepper and white pepper. Aku taruk cili kering lagi nak bg pedas. Potong je besa2.

4) Spagemee tu rebus la sementara masak kuah. Then bleh la dimakan. Enakkkk :D


= This ads is brought to you by Ciare Baha =

psst....Kindly visit our blogshop HERE!
 

1 comment:

  1. huhu last friday sy nye spagemee sampai huhu blh try jugak la la la.

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha