Tuesday, July 26, 2011

Kena kurung, yeayyy =D

Sekarang ni kan, budak kecik ni tengah gigih mengukur rumah. Semua tempat nak pegi, semua benda dia nampak nak pegang. Mujur dia tak jenis masukkan barang ke mulut. So tak ada risau sangat lah. Yang aku risaukan, dia ni main belasah je merangkak ke mana dia suka. Laju bukan main tapi tak stabil dan bergoyang. Pastu suka nak berdiri. Yang merisaukan aku, dia aci pauttt aje pegang apa2 dia nak. Kalo paut kat benda kukuh macam sofa ok lah kan? Ni kalau berpaut kat langsir sambil bergoyang-goyang??? Adoi makkkkk, seram ok pemandangan tu :-s


So far, udah 3x cedera.

  1. Berpaut kat kabinet tv lepas tu tak stabil dan dahi terhantuk di bucu kabinet. BENGKAK
  2. Merangkak laju2 pastu tersembam ke lantai. BIBIR BENGKAK JD ANGELINA JOLIE
  3. Main pinggan plastik (agak keras) pastu tersembam muka. Skali pinggan tu pecah dan serpihan pinggan mencalar kening dia. BERDARAH DAN BERPARUT betul2 kat kening.




Solution: Kurung dalam baby cot. Puas hati mak. Itu pon, terjatuh jgk dan terhantuk kat kayu cot tu. Tapi minor la. Takde sampai bengkak dan berdarah. huhu. Itu saje, bye!


Last but not least, kindly visit our blogshop HERE!

4 comments:

  1. Bila anak da start melasak kan..mcm2 la 'kenangan' yang tinggal..sian mummy risau je manjang

    Ehem ehem camtek ah background baru..yani ni dari dulu nk tukar..xjugak bertukar..adeh

    ReplyDelete
  2. hehe, situasi yg sama dgn my son..yg paling teruk..sampai pernah jatuh katil..serik dan seriau saya! hehe..mcm2 hal..hehe.tak sabar nk tggu diorang ni berjalan pula kan? hehe..

    ReplyDelete
  3. ko da kena kurung dia dalam walker plak kot..dia gian nak berjalan tuh..

    ReplyDelete
  4. yani: tu lah..tang tengok 'kenangan' tu yg sedih tu huhu

    mrsweck: omo takotnyaaa kalo anak jatuh katil...betul tu, xsabr nak tggu anak berjalan. yeay :D

    liesa: tu la aku rasa mcm tu..kena berwalker la pulak pasni..tp walker pon takdela slmt sgt..bleh je dia nak terjun dr walker..huhu

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha