Wednesday, August 10, 2011

nafsu lapar

Okay aku failed lagi.


Pertama: Failed untuk bangun sahur sebab tido pukul 1 am kemas umah masak etc etc.


Kedua: Failed untuk tangkap gambar makanan masa berbuka.


Jadi, kemungkinan besar blog ini tak akan menyiarkan gambar makanan sehingga ke penghujung Ramadhan rasanya. OK apa. Tak adalah aku terliur di blog sendiri ;)) Anyway, oleh kerana pagi tadi tak bangun sahur dan sup tulang semalam ada seperiuk beso lagi, petang ni takyah masak dah la. Main course dah ada. Tapi tetiba rasa nak tambah lauk. Sayur kailan ikan masin & ayam goreng kunyit. OK kot ek. Dah teringin, buat kan aje. Bahan2 pon senang dan semua ada kat umah =)


Okay arini nak cakap pasal nafsu lapar. Semalam, suami saya telah membuktikan nafsu lapar dia dengan membeli makanan secara over. Dia beli kuih sampan 8 kotoi, 2 murtabak, 1 air cendol, 1 ice cream soda ape tah. Adoiyaiii ini lah penangan suami yang kelaparan akibat tidak bersahur. Namun Alhamdulillah, habis kesemuanya. Jadi tak adalah ralat sangat beli banyak sebab abes. Memang sumpah dia abeskan 1 jug air uols. Sebab petang tu weols ada bermessage2....


MK "sayang....papa nak minum air 1 jug..dahagaa..."

Aku tunjuk kat kakseli SMS ni. Dia bantai gelak bule? ;)) Pastu kakseli suh reply gini

"okay nanti petang ayang bancuh air 1 bath tub mandi rayyan"


=))


Rupa2nya memang habis dia minum 1 jug uols. So makan pon sikit2 aje sebab kenyang air. Sabar aje lah suami patik tu ;))


Harini Ramadhan ke-10 dan aku belom menjejakkan kaki ke baza ramadhan. Sebelum ni ada pegi sekali kat area depan taska Khair Rayyan namun, aku dok dalam kete je sebab anak tido masa tu. So secara officialnya, acik belom cecah kaki kat baza lagi. Ko ado? ;))


Oh ya, Jumaat ni bakal berbuka pose secara steamboat di Bangi. Dan Ahad pula ada event berbuka pose opis di PICC. InsyaAllah.


20 Ramadhan pula berbuka di Istana Budaya. Minggu seterusnya pula sudah berada di kampung halaman. Cepat sungguh rasanya kan, sudah 10 Ramadhan berlalu....


Last but not least, kindly visit our blogshop HERE!

5 comments:

  1. kellas MK minum 1 jug..aku terbayang2 MK minum pakai jug terus, kejam x? hahaha..

    ReplyDelete
  2. PICC? do get kambing panggang first sbb tu hot n slalu cpat hbis [ klau minat roast lamb la, hee )

    ReplyDelete
  3. hey kuku taun lepas ciare muntah la masa makan kambeng tuhhh..hakhak..

    ReplyDelete
  4. Giles bleh abiskn kuih sampan yg 8 pcs tu...Kuih sampan tu kuih limeh ke (bhs perok)?..huhu..aku ringing mkn kuih kuih limeh ler..xsabo nk bukak pose kt kuale nex week...

    ReplyDelete
  5. Gile bleh abis kuih sampan 8 pcs???kuih sampan ni kuih limeh ke???aku tin gin mkn kuih limeh mak aku wat..huhu..xsabo nk blk perok nex week..hee

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha