Thursday, October 6, 2011

iPhone: Tutorial to printscreen your screen

Hey hey ;;)


Da lama ek tak buat tutorial. Macam hangat2 taik hayammm jer kan tutorialnya pon ;)) Actually tutorial yang aku buat tak semestinya pasal tutorial belog kan. Macam aritu aku ada buat tutorial Adobe Photoshop kannnn? Now I nak wat tutorial pasal iPhone plak. Since aku da lama cari camne nak buat. Tapi malas nak google camne camne kan. Haaa hazabb laaa. Kalo orang pemalas nak google begini la jadinya. Oleh itu, make GOOGLE as your bestfriend. I love google (tetiba ;)) )


Actually aku mencari camne caranya nak printscreen screen iPhone tu. Since BB ada application dia, I thought iPhone pon ada applicationnya jugak. Maka aku pon gigih la mencari application untuk printscreen siang malam dekat AppStore tu tahu?? Huhu.


Lepas dah letih cari kat AppStore, dan lepas dah penat kena perli dengan empunya BB, aku pon geram lantas mengadu dekat boifen I yg bernama google tu. Sekali google jer, dah jumpa jawapannya. Rupanya iPhone ada build-in tricks la untuk buat printscreen ni haaa. No need to download application okkayyy. Bleukkkkkk. HAHAHA


Cara-caranya adalah dengan menekan button HOME dan button LOCK serentak. Then dia akan snap your current task on screen dan save into picture folder. Sangat simple bukannn???? Haaa contohnya di bawah ni. Aku snap screen masa tengah bukak ipod dengar lagu kegemaran masa kini. Heh ;))


Ni pulak gamba printscreen yang 1st time aku tangkap semalam. Kuikui. Oleh itu, sekian saje tutorial buat masa ini. Daaaa :-h


p/s: Also applicable to iPad

Last but not least, kindly visit our blogshop HERE!

4 comments:

  1. Oooo camtu ek?hr tu en husben ada buat.pastu bla tnya blk kt dia,dia ckp xingat dah..

    Tq ciare..maleh benor teman nk google

    ReplyDelete
  2. hmmm empunya BB tuh cam sayer je. haha tercabar rupenya pemilik ifon huhu. larikkkk

    ReplyDelete
  3. cool ... cara yg menakjubkan....
    TQ...

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha