Friday, February 10, 2012

Khair Rayyan dah nak jadi abang?

Wuahh bukan main ek rumours di twitter tu. Hahaha. Pantang delay sikit terus nak tahniah2 bagai. Sampai MK pelik "kenapa banyak sangat tweet ucap tahniah ni?" haha =)) Padahal aku tak check pon lagi. Pagi tadi baru check.


Nak dijadikan cerita, sapa yang ikut blog ni dari waktu awal aku mengandungkan hero kecik tu dulu, uols akan tahu betapa hebat jugak penangan mabuk aku dari mula sampai laaaaa ke 4 bulan. Hujung2 baru heaven sikit sebab asik makannn sedap2 jer. But still memilih ;)) Tahu ke tempoh dari bulan pertama sampai bulan ke 4 bulan tu sangat panjang??? Means, nak dekat masuk bulan kelima baru aku stabil sikit. 4 bulan pertama tu hazabbbbb weh. Antara kehazaban yang aku hadapi masa tu :-

  • Tak bole masuk dapur rasa nak muntah. Kalo boleh air pon nak tapau gak.
  • Tak bole makan kat kedai sebab bau meloyakan. So tapau je makan kat depan tv. Kena jauh dari dapur sebab aku tak tahan cium bau dapur. Padahal dapur mana ada bau kalo tak masak kan? ;))
  • Tak bole cium deodoran MK busuk gila kott. Walhal aku yang pilih perisa tu sebab aku suka bau dia
  • Masuk 3 bulan da bole makan nasi tapi hanya bole makan ayam goreng kunyit garing. Kebetulan kat area mamak tu ada abang masak makanan thailand jual ayam goreng kunyit yang masuk selera aku. Ada sekali tu, aku nak makan sangat ikan masak taucu lepas tu abang tu offerkan masak. Dia suruh bawak bahan2 then dia masakkan. Terharu mak kejap (-__-")
  • Dalam tempoh 4 bulan tu jugak kalo dekat tempat keje aku melahap western jelah kejenya. Oleh itu, lajuuuu jelah duit kalo spend makan sehari kat opis RM20 sbb western. Haaaa jenuhhh.
  • Masa drive/jadi penumpang rasa benci gila pada seatbelt tu sebab dia akan berlaga dengan perut. Which is tak sukaaa. Rasa ngilu tekak and rasa nak muntah! Tak logik betul ;))
  • Ada lagi la hazab2 yang lain tapi agak sulit tak payah cerita lah k
  • Dan paling hazab, masa pegi Bandung aku terusan moody kat sana. Makan apa pon tak kena. Mujur ada pizza hut, wendys etc. Any local foods memang tak masuk dek tekak. Rasa nak belasah jer sapa yang suruh aku makan. Oh tapi ada satu jer yang aku bole makan, sup buntut ;)) Ertinya, sup ekor bukan punggung ok ;)) Orang lain macam kesian je tengok aku makan sup buntut haha.

Dan sebab yang terakhir tu membuatkan aku tak bersedia jika jawapannya YA. Namun, legaaaaaaaaaaa sangat lepas check sebab jawapannya TIDAK. Tak apa, nanti2 adalah rezeki tu, jangan gocoh2 ok. Bagi chance mak nak bercuti bertiga dulu. Balik berempat tak apa. Hehe. OK tu saja laporan dari saya. Sebelum itu baca dulu dialog di bawah :-

mama: Rayyan sayang, nak adik tak?
yayen: (geleng kepala)

sebelum tidur tanya lagi...
papa: Baby nak adik ke?
yayen: NOOOOOOOO

Hahaha, ok baby your wish jadi kenyataan dah pagi tadi. Love you baby sayangggg :x


Last but not least, kindly visit our blogshop HERE!

6 comments:

  1. haiii... saspen jek laaa..
    ingat betol2 td.

    ReplyDelete
  2. hahaha jue gak yg masih menunggu hujung bulan nie.. saspen gak nie..

    ReplyDelete
  3. Heee ingatkn betul yayen nk jd abg..xpe2 nnt ada rezeki tu

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha