Tuesday, May 29, 2012

Kdrama Review: Rooftop Prince *cinta merentasi 300 tahun*

Assalamualaikum ;;)


Okay setelah entry agak seram pagi tadi, aku nak bagi ceria balik rumah ni. Tak mau la blog ni dalam mood seram. Biar la dalam mood happy happy penuh kasih sayang gittewww (padahal dalam hati neves lagi teringat kejadian malam td T____T)


Anyway, dengan ini aku mengumumkan kdrama bertajuk Rooftop Prince yang sangat best tu telah tamat. Final episodenya Khamis lepas. Serius penantian yang berbaloi2 sangat cerita ni. Dan serius sangat sangat best. Sangat best kerana ianya bukan typical korean drama. Plotnya sangat unik sehingga penonton2 tertunggu2 setiap episode yang mendebarkan sebab tak dapat nak teka akan akan jadi. Tapi oleh kerana aku ni penonton yang gigih join forum pasal cite ni, lepas diulangkaji melalui forumer2 tu dapat jugak aku detect few jalan cerita. Haaaa gigih tak siap buat ulangkaji gittewww ;))


Aku ni kan, kalo dah suka kat sesuatu tu, memang itu lah aku hadap sampai ke sudah. Fanatik betul hehe. MK asik geleng kepala jer kat bini dia ni. Dannn, sebab tu lah last episode tu aku tengok masa MK dah tido sebab kalo dia jaga lagi harus dia gelakkan aku cukup2. Hehe. Sebab i'm expecting very sad scenes on the final episode and yeah, I was right. Berbakul2 aku nangis sampai pergi kerja dengan mata bengkak. Huhuhu.


Anyway entry ni cuma review sahaja so dont worry, siapa tak tengok lagi aku takkan bagitau ending dia okay sob sob sob. Walaupun ada sedikit kecelaruan dan ketidakfahaman dekat episode last tu, tapi penceritaannya masih logik. Dan aku kagum salute abes pada script writer. Imaginasi dia sangat di luar jangkaan, well done ;;)


This is the last scene in the last episode and i was crying teresak-esak hahaha. Aaaaa malam kang nak tengok lagi sekali lah hehe

time for the prince being with her is running out T_T

He left just right after the wedding. Dia kembali ke 300 tahun yang dulu

ok taknak cakap ensem nanti MK majuk ;))

The prince solved the mystery so that they will be forever even after hundred of years

Lee Gak/Prince and Bak Ha/Bu Yong

Selepas menangis berbakul2 hehe
Tak silap aku, dekat Astro channel bape tah sedang tayang cerita ni tapi baru episode awal rasanya. Selamat menontot tau uols. Hehe. Bersedialah, episode 19 dengan 20 sumpah sangat sedih. Aku suka sangat kalo cerita tu berjaya mensedihkan aku. Sebab aku ni kalo orang da meleleh air mata aku tengok relax jer, siap nak tertido lagi. Kihkih.

Type: Korean drama
Genre: Love, comedy, mystery
Synopsis: Aaaa tak payah la synopsis sebab panjang gile kottt 20 episodes hehe. So, sapa nak tau tengok lah sendiri tau.


Okay nampaknya ini adalah entry terakhir yang aku akan cakap pasal cerita ni. Hehehe. Lepas ni, no more new episodes, gahhhh already miss Lee Gak and Bak Ha so much.....


p/s: Aku ada full episodes beserta subtitle,
sape nak copy? ;))


5 comments:

  1. fuh.......
    lama dah tak layan citer korea...
    sure best nie....
    channel mana yerk tu dear....
    nak tengok gark....

    tp kalau baik hati..leh ler kasi kita copy sekali...he he he

    ReplyDelete
  2. tak sabar nk tunggu sampai last episod.skrg br episod 12..huhuhu..bape minggu lagi..

    ReplyDelete
  3. Sy nk copy bole x dear? Email: fizaqadida@gmail.com
    tq

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha