Thursday, May 31, 2012

Pentingkah memilih taska/nursery kanak2 yang berdaftar dibawah akta taman asuhan kanak2?

Assalamualaikum ;;)


Haih begini lah mak2. Selagi anak tak cukup besar untuk menjaga diri sendiri, selagi itulah golongan mak mak ni akan sentiasa risauuuuu sama ada sudah cukup terjagakah kebajikan anak itu ketika mak pak dia kuar pegi bekerja. Pak pak pon risau jugak tapi percayalah golongan2 mak mak paling risau sampai aku asik mengalami mimpi pasal taska for this past few weeks T_____T Duh, bosan giler mimpi mama yayen ;))


Besok genap sebulan yayen di taska baru ni. 2 minggu pertama, penuh cabaran. Dia menangis tak henti2 masa aku hantar tiap pagi. Tapi bila tanya staff, dia cakap yayen nangis kejap aje. Senang nak pujuk dia. Then masuk minggu ketiga tu, bila yayen dah ok sket kat taska baru lah aku perasan few things yang agak tak sedap hati memandang. Dan aku dah kumpulkan 3 sebab utama kenapa aku perlu berhentikan yayen dari taska tu.


Pertama: Tak bersih. Dan waktu pembersihan mcm mop lantai tu lambat sangat. Kul 8-9 pagi which is masa tu budak2 dah penuh rumah. Bukan sekali dua aku nampak okey.


Kedua: Ubat yg aku pesan supaya bagi kat yayen dia tak bagi. Dengan alasan, tak demam pon, tak batuk pon. Sebab tu laaaaa batuk2 dia tu dekat sebulan dah tak baik. Stresssss


Ketiga: Mungkin agak personal atau sebab aku yang sentap lebih kot. Bila aku call gila payah nak angkat. Bila sms just jawab ok ok ok ok okkkkk je. Geram seh.


TAPI UOLS, ESOK DAH 1 HB DAN AKU BELOM DECIDE LAGIIII NAK ANTA YAYEN KE TASKA MANA PULAKKKKK. NANGESSSSS T______T


Cuma dah survey 2 buah taska yang paling dekat dengan umah (around 3km jarak dari umah) yang dapat kelulusan dari JKM. So camne uols? Should i? Or should not?? Waaaa mak stress ni. Apepon balik keje kang, 1st thing aku nak buat adalah nak singgah ke taska2 yang ada kelulusan JKM ni. Hmmm. Harap aku akan dapat penyelesaian yang memuaskan hati. Keee nak anta je ke taska yang ala2 tadika yang ada belajar2 tu ek? Wujud ke tadika di bawah 2 tahun???? Huuuu... Peningnye makkkkk....

5 comments:

  1. Taska sini pun kita cek takda under JKM. Rupanya berdaftar tp tak renew or something like that lah. TP dah tukar operator baru ni mmg berdaftar. Harap2 Ciare dpt penyelesaian cepat sbb kita faham mcm mana perasaannya. Huhu.

    ReplyDelete
  2. Penting...kalu yg berdaftar ni cara dia ikut peraturan yg ditetapkn, kalu sendiri2 ni peraturan pon ikut suka ati la kot...

    ReplyDelete
  3. Payah jugak kan nak memilih taska untuk anak ni. Goodluck Ciare :)

    ReplyDelete
  4. Kalau bab taska/bbsitter anak, memang boleh sakit kepala dok fikir
    mcm ms Alia refuse pergi school dulu
    kita doakan ciare dpt settlekan secepatnya ya
    :)

    ReplyDelete
  5. QUIT terus ciare.. Itu yg akak buat dengan taska pertama Niya.. Balasannya gigih jugak hantar Puncak Alam-Klang-Puncak Alam-Batang Berjuntai... Imagine la.. sebulan gitu.. mintak mak mentua/kakak ipar jaga sementara nak dapat taska baru..

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha