Monday, June 4, 2012

Ada budak tersembam jatuh atas jalan raya uolssss

Assalamualaikum ;;)


Jumaat lepas, seperti biasa lepas aku amik anak di taska, sesudah sampai ke rumah memang aku akan bagi dia main dalam kawasan gate. Tak kisah la nak tendang bola ke campak toys ke kannn. Pfttt memang mencabar sket cara bermain dia sebab dia belom pandai bermain lagi. Dia akan buat apa yang dirasakan FUN hehe. Tapi harus la kena main dalam kawasan gate dan pastikan gate itu lock. Utk keselamatan supaya dia tak keluar ke jalan raya atau dikidnap ke. Ya, aku memang selalu bayangkan yang bukan2, so precaution itu penting.


So by 7pm biasanya MK pon sampai rumah then dia akan take over observe anak main. Dan time ni la aku masuk dapur bersilat masak atau buat la apa2 yang patut. Tapi pada hari hitam berkenaan aku tengah bersiap2 sebab malamnya we're having a date sempena celeb anniversary.


Tiba2 aku dengar MK panggil2 nama aku mintak kain bersih.. Nak lap darah. Aku ingat siapa yang berdarah, rupanya anak kesayangan sayaaaa yang berdarahhhh. Waaaaaaaa... Meleleh okay darah dari idung macam dalam tv orang berdarah kat idung pas kena belasah tu khannnnn. Pastu pipi pon bercalar dengan dahi belah kiri start bengkak. Haih lah anak. Rasa dirobek hati mama. Syukur, dia tak meragam pelik2 dan itu menandakan yang tiada injury dalaman. Tunggu jugak dalam masa 6 jam kalau ada muntah memang shoot ke hospital.


Dan lepas tu rasa nak marah MK sebab dia biarkan anak main sementara dia bersembang dengan jiraaan. Wuaaahh naik hantu aku kejap. Tapi tak ada lah bergaduh jerit2. Lagipon masa tu maghrib. Aku just buat mogok taknak bercakap jela. Dah tau bini merajuk macam2 plak cara dia nak pujuk. Sibbaek pujuk haha ;))


Ini lah buktinya, budak kecik yang tersembam atas jalan tar. Anok jatang kaedahnyewwww... Huhuk


Hidung belah kiri, pipi kiri dan dahi kiri sikit.
Eh pipi tu bukan bengkak sebab itu memang pipi original yayennnnnnn =))


anok jatang mama. i love you soooo much that i want to cry sebaldi everytime u're hurt..sobsobsob


Selepas ini, kena lebih berhati2. Huhu. i'm sorry sayang



6 comments:

  1. ya allah hai...keshian yayen..adoilaa anak jatang..hehe..cari aloe vera gel dear..kang lekat parut pulak..shian yayen ensyem tu..

    ReplyDelete
  2. ciannye rayyan.. harap2 xde apa2 la.. rayyan kat kuat..

    ReplyDelete
  3. Get well soon Yayen. Anok jatang mmg lagu tu loh. Eh tukar slang pulok! Haha.

    ReplyDelete
  4. kesiannya yayen. da la comel huhuhu...xpe nti x lama sok baek. kite pon pedih je hati klu nampak anak cedera. kdg mmg termarah habi sket lebih2 klu dia leka x pantau anak tgh main ligat2. huhu

    ReplyDelete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha