Friday, September 20, 2013

Hari Merdeka balik Perak jap

Assalamualaikum ;;)

Selamat Ulangtahun Kemerdekaan Malaysiaku Tersayang yang ke err....(2013-1957 malas nak kira mihmih). OK itu aje ucapan saya kepada negara Malaysia. Dan sebagai generasi kedua selepas kemerdekaan, saya rasa macam tak dapat merasa kegirangan meraikan kemerdekaan. Tak macam mak saya. Di pagi2 merdeka dia berkata "bukak le tv tu kome. tengok org perbarisan".. Yeahh like that. Erm mak, guane kite dok wasse kemerdekaang tu? *silent*

Hari Merdeka
(Lekir, Perak. Cousin's wedding)
**gamba adalah tidak tersusun mengikut timeline

Gini la mak beranak kecik memang tak dapat nolong orang kenduri. Keje kami goyang kaki menetek anak memasing je. Keje sambil duduk2 lipat2 tisu ke boleh lah. Nak berjauhan dengan anak memang payah la. Anak aku jenis melekap dengan mak nye. Kau nak suruh aku buat keje boleh tapi ko menetekkan anak aku skali. Yelah orang mungkin tak paham sebab dia takde anak lagi. Ko tengok la ada anak nanti cemana. Aku nak kerah tenaga ko buat keje. Mesti ko jawab nak jaga anak jugak kan. Hah gituuu

Atas kiri: makndak dan menantu sulongnya. Atas kanan: aku, hasya, ati dan kyra. Bawah kiri: kami 3 beradik charlie's angels dan pengantin. Bawah kanan: pengantin baru yawww :x

Hasya Hadirah. Mula2 mood baik. Tapi lelama biasa lah. Dah panas berlengas bising speaker karaoke lagi. Haih, aku tak paham di mana logiknya nak berkaroke di hari perkahwinan orang. Pasang lagu elok2 mcm Maher Zain ke selawat jeke. Tak boleh ke? Perlu ke nak karoke bagai? Bising memekak!! *apsal mak emo arini?? haha*

Pengantin baru. Yang kawen ni sepupu lelaki aku. Sebaya aku pon. Ni wife dia. Comey kan. Ayuu jek. Bakal nurse ni hihi. Bergambar bersama anak2 sepupu yang lain..

LOVE

My sis's little family. Kakak atas saya. Kak rubi omey ngat. Bersama anak2 iaitu Aqwa dan Hannah dan suaminya. All the way from Jitra, Kedah. Jauh beno duduk kat utara. Nak jumpa pon jarang sekali. Rendu..

LOVE IS IN THE AIR

UMI dan HANNAH
Pengantin berarak sambil kompang dipalu kecepak kecepung

Mak dan tongkat saktinya

My MK dan MKRayyan in the crowds

My sis and Mak Ngah

Me and meksya

SELAMAT PENGANTIN BARU. MOGA BERKEKALAN KE HUJUNG NYAWA DAN KE JANNAH. AMIN

1 comment:

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha