Wednesday, April 27, 2016

Upacara rutin mak-mak

Rutin yang paling istimewa semestinya upacara bertungtang di dapoq. Istimewa a.k.a paling mencabar JIKA anaknya merupanya PICKY EATER. Susah ok susaaaah. Nangis di bucu katil T____T

Siapakah di picky eater? Hmmm. Mesti lah yang kurus tu. Si Rayyan. Acha kan 'tebal' jek. Nak sebut tembam tak sampai hati. Comel sangat, hehe.

Rayyan ni, selera dia. Very unpredictable. Kalau harini dia suka makanan A, esok tak semestinya dia akan masih suka A. Esok tu dia kata tak suka dan dia nak makanan B pula. Kalau ada bahan2nya boleh la mama masak. Apa-apa pun, mama akan usahakan apa yang dia nak. InsyaAllah

Acha pulak, so far well-eater. Hekhek. Alhamdulillah. Dia biasanya paling awal sampai meja untuk makan, dan paling akhir siap makan. So, maksudnya, banyak makan lah :p



Time ni si abang kata nak mi sup. Mi kuning takdak, bihun takdak, instant dried noodles (tanpa perencah) pun takdak. Ada spiral pasta jek. Ni pun jenuhhh nak paksa dia makan. Last skali Acha yang makan 2, 3 mangkuk :p

Baby rafif? Masih makan benda yang diblend or lenyek. Benda yang berketul dia luah balik. Ada hari mama tak sempat masak, makan nestum jek. Huhu.. Tapi dia suka pisang!!! :)

Hmm, tu jelah nak membebel harini, ok bai!!

2 comments:

  1. Anak2 kita dedua suka makan bende bersup..so nak senang masak sup, rebus pasta..senang sgt..hahaha..mak nk tumpang sekali letak blackpepper je..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo dua2 minat sama xpe la zaza. senang sket. ni dua2 lain minatnya. pening mak. uhuhu

      Delete

Kindly leave your comment here :) TQ. Have a nice day

© ♥ c i a r e ' s l a n d ♥ ™ 2007 | Fully designed by Ciare Baha